مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه مدل تاثیر یادگیری مبتنی بر گروه در دوره پاندمی کرونا بر تفکر انتقادی روانشناختی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور

صفحات

 صفحه شروع 170 | صفحه پایان 178

چکیده

 زمینه و هدف: پژوهش حاضر به دنبال طراحی مدلی درخصوص مفاهیم سبک رهبری خدمتگزار و به اشتراک گذاری دانش در ارتباط با هم و سرمایه اجتماعی به عنوان متغیر میانجی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران بوده و از این طریق به گسترش مرزهای دانش موجود در این حوزه کمک می­نماید. لذا هدف تحقیق, طراحی مدل رابطه بین سبک رهبری خدمتگزار با اشتراک گذاری دانش با نقش میانجی سرمایه اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران بود. روش کار: این تحقیق از نظر روش, آمیخته- پیمایشی می باشد. جامعه مورد بررسی در بخش کیفی شامل ریاست دانشگاه, مدیران حوزه ریاست, ریاست و مدیران معاونت­های هشتگانه دانشگاه و ریاست نه دانشکده وابسته) دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران به تعداد تقریبی 45 نفر بود و در بخش کمی شامل کارکنان ستاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و دانشکده­های زیرمجموعه, به تعداد 2016 نفر بود. در بخش کیفی, نمونه­گیری به روش نمونه­گیری گلوله برفی صورت پذیرفته و 20 نفر انتخاب گردیدند و در بخش کمی, به صورت نمونه­گیری طبقه­ای نسبی چندمرحله­ای با فرمول کوکران و به تعداد 323 نفر بود. در این پژوهش با توجه به این که روش گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که این پرسشنامه شامل دو بخش شامل سوالات عمومی و سوالات تخصصی (شامل 95 گویه) بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کیفی از تکنیک دلفی استفاده گردید و در بخش کمی از روش معادلات سارختاری (SEM) و نرم افزار AMOS استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که بین سبک رهبری خدمتگزار با اشتراک گذاری دانش و نیز بین متغیر سبک رهبری خدمتگزار با سرمایه اجتماعی, رابطه معنی­دار وجود دارد. همچنین بین سرمایه اجتماعی با اشتراک گذاری دانش, رابطه معنی­دار وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که مدل ارائه شده در تحقیق در حد قابل قبول و مناسب قرار دارند. نتیجه گیری: به طورکلی, هرچه در یک سازمان, رهبری خدمت­گزار به طور گسترده وجود داشته باشد, به اشتراک گذاری دانش و سرمایه اجتماعی بیشتر خواهد بود. همچنین سرمایه اجتماعی دستیابی افراد به سایر منابع در داخل و خارج سازمان را تسهیل می­کند و تمایل افراد برای درگیر شدن در تعامل دوطرفه را افزایش می­دهد و اثربخشی ایجاد و به اشتراک گذاری دانش را بهبود می­بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button