مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,463
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه میزان استفاده از دو استراتژی کل خوانی و خواندن آوایی در دانش آموزان با افت شنوایی شدید تا عمیق پایه دوم و سوم دبستان شهر اهواز

صفحات

 صفحه شروع 348 | صفحه پایان 354

چکیده

 مقدمه: بسیاری از کودکان و نوجوانانی که با مشکل شنوایی متولد شده اند یا در ماه های ابتدایی تولد دچار آسیب های شنوایی می شوند در آینده مشکلات خواندن و نوشتن را تجربه می کنند. هدف از این مطالعه, بررسی و مقایسه میزان استفاده از دو شیوه خواندن آوایی و کل خوانی کودکان با افت شنوایی در شهر اهواز بود تا بتواند مقدمه ای برای پیشرفت بهتر و صحیح تر این کودکان در زمینه خواندن باشد.مواد و روش ها: مطالعه حاضر از نوع توصیفی - تحلیلی بود که بر روی 35 دانش آموز افت شنوای شدید تا عمیق پایه دوم (تعداد= 23 نفر) و سوم (تعداد= 12 نفر) دبستان از مدارس مخصوص کودکان افت شنوا انجام شد. کل نمونه های مورد بررسی در طول 3 ماهه اول سال تحصیلی 91-1390 مورد بررسی قرار گرفتند. جهت انجام این مطالعه, 2 خرده آزمون خواندن کلمات بی قاعده و خواندن ناکلمه از آزمون تشخیصی خواندن شیرازی - نیلی پور (1384) استفاده گردید.یافته ها: دانش آموزان پایه دوم دبستان در مهارت کل خوانی نسبت به آوایی بهتر عمل کردند و دانش آموزان پایه سوم دبستان در مهارت خواندن آوایی بهتر از پایه دوم عمل کردند, ولی یافته های به دست آمده از لحاظ آماری معنی دار نبود (P³0.05).نتیجه گیری: با استفاده از نتایج این مطالعه می توان دریافت که پیشرفت مهارت های خواندن در کودکان افت شنوا نیز مانند کودکان طبیعی سیر تدریجی دارد. کودکان در ابتدای آموزش خواندن, بیشتر از کل خوانی استفاده می کنند و با افزایش سن و دانش سوادآموزی, مهارت های خواندن به هر دو شیوه در این کودکان پیشرفت می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسناتی، فاطمه، ابوالحسینی، الهه، و طهماسی پور، نوریه. (1392). مقایسه میزان استفاده از دو استراتژی کل خوانی و خواندن آوایی در دانش آموزان با افت شنوایی شدید تا عمیق پایه دوم و سوم دبستان شهر اهواز. پژوهش در علوم توانبخشی، 9(2)، 348-354. SID. https://sid.ir/paper/143907/fa

    Vancouver: کپی

    حسناتی فاطمه، ابوالحسینی الهه، طهماسی پور نوریه. مقایسه میزان استفاده از دو استراتژی کل خوانی و خواندن آوایی در دانش آموزان با افت شنوایی شدید تا عمیق پایه دوم و سوم دبستان شهر اهواز. پژوهش در علوم توانبخشی[Internet]. 1392؛9(2):348-354. Available from: https://sid.ir/paper/143907/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه حسناتی، الهه ابوالحسینی، و نوریه طهماسی پور، “مقایسه میزان استفاده از دو استراتژی کل خوانی و خواندن آوایی در دانش آموزان با افت شنوایی شدید تا عمیق پایه دوم و سوم دبستان شهر اهواز،” پژوهش در علوم توانبخشی، vol. 9، no. 2، pp. 348–354، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/143907/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button