مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,144
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

304
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه مقدماتی بررسی اثربخشی آموزش گروهی والدین کودکان اوتستیک بر دانش و میزان استرس – اضطراب و افسردگی آنها

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 8

چکیده

 مقدمه:مطالعاتی که اثربخشی آموزش به والدین را در گروه کودکان اتیستیک سنجیده اند محدود می باشد. این پژوهش با هدف بررسی اثر بخشی آموزش گروهی والدین کودکان اوتیستیک بر دانش والدین در مورد بیماری و راه های کمک به کودک و میزان استرس ـ اضطراب ـ افسردگی آنان انجام شده است.مواد و روشها: در دی ماه 1386از میان والدین کودکان اوتیستیک که جهت درمان و توانبخشی فرزند خود به بیمارستان روزبه مراجعه کردند و علاقمند به شرکت در جلسات آموزشی گروهی والدین بودند. 12 والد در این مطالعه شرکت کردند. جهت گردآوری داده ها از برگه تاریخچه گیری گفتار ـ زبان, شنوایی, برگه سنجش آگاهی والدین, مقیاس افسردگی ـ اضطراب ـ استرس والدین و پرسشنامه میزان رضایتمندی شرکت کنندگان استفاده شد.نتایج: یافته ها نشان داد این دوره آموزشی باعث افزایش سطح آگاهی والدین در مورد بیماری و راه های کمک به کودک شد (P<0.001) و والدین کیفیت این دوره آموزشی را در حد مطلوب ارزیابی کردند. کاهشی در میزان اضطراب, افسردگی و استرس والدین به دست نیامد.بحث و نتیجه گیری: دوره های آموزشی گروهی والدین می تواند آگاهی والدین را در مورد کودک و درمان آن به طور معناداری افزایش دهد. مطالعات تکمیلی با نمونه بیشتر و سنین مختلف پیشنهاد می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ربیعی، آتوسا، و شهریور، زهرا. (1390). مطالعه مقدماتی بررسی اثربخشی آموزش گروهی والدین کودکان اوتستیک بر دانش و میزان استرس – اضطراب و افسردگی آنها. پژوهش در علوم توانبخشی، 7(1)، 1-8. SID. https://sid.ir/paper/144042/fa

    Vancouver: کپی

    ربیعی آتوسا، شهریور زهرا. مطالعه مقدماتی بررسی اثربخشی آموزش گروهی والدین کودکان اوتستیک بر دانش و میزان استرس – اضطراب و افسردگی آنها. پژوهش در علوم توانبخشی[Internet]. 1390؛7(1):1-8. Available from: https://sid.ir/paper/144042/fa

    IEEE: کپی

    آتوسا ربیعی، و زهرا شهریور، “مطالعه مقدماتی بررسی اثربخشی آموزش گروهی والدین کودکان اوتستیک بر دانش و میزان استرس – اضطراب و افسردگی آنها،” پژوهش در علوم توانبخشی، vol. 7، no. 1، pp. 1–8، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144042/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button