مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

975
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

721
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید رجایی قزوین بر اساس الگوی تعالی سازمانی EFQM

صفحات

 صفحه شروع 70 | صفحه پایان 78

چکیده

 زمینه و هدف: سازمان ها برای حرکت به سمت تعالی, ناگزیر از استقرار سیستم های نوین مدیریتی هستند. از جمله فنونی که در دو دهه اخیر از اروپا آغاز شده و در عرصه مدیریت کشور موضوعیت یافته, مدل تعالی سازمانی EFQM است. هدف این پژوهش ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید رجایی قزوین بر اساس الگوی تعالی سازمانی EFQM بود.روش بررسی: این مطالعه توصیفی به صورت مقطعی در سال 1389 در بیمارستان شهید رجایی قزوین انجام شد. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه استاندارد الگوی تعالی سازمانی EFQM بود که توسط کلیه مدیران مرکز تکمیل شد. روایی پرسشنامه بر اساس نظر خبرگان و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ آزمون شده که 0.97 به دست آمد. یافته ها با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: بیمارستان مورد مطالعه در توانمندسازها در مجموع 183.99 امتیاز از 500 (36.88 درصد از امتیاز مطلوب) را کسب کرد. در نتایج در مجموع 183.71 امتیاز از 500 36.75) درصد از امتیاز مطلوب) را کسب کرده و در کل, 366.7 امتیاز از 1000 امتیاز موجود در الگو را برای ارزیابی عملکرد, در سال 1389 کسب نموده است.نتیجه گیری: یافته های این مطالعه نشان داد که این بیمارستان از نظر معیارهای الگوی سرآمدی در وضعیت متوسطی قرار دارد. داشتن دیدگاه سیستماتیک قوی, توجه به مدیریت مبتنی بر فرآیندهای سازمانی و نتیجه گرایی, استفاده از این مدل, برای بیمارستان های ایرانی که معمولا در این حوزه ها با مشکلات جدی روبرو هستند بسیار آموزنده و اجرایی است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ولی قزوینی، سکینه، شاه بهرامی، الهام، نظری، یاسر، مرادی، فردین، و کلهر، روح اله. (1391). ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید رجایی قزوین بر اساس الگوی تعالی سازمانی EFQM. پیاورد سلامت، 6(1)، 70-78. SID. https://sid.ir/paper/149738/fa

    Vancouver: کپی

    ولی قزوینی سکینه، شاه بهرامی الهام، نظری یاسر، مرادی فردین، کلهر روح اله. ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید رجایی قزوین بر اساس الگوی تعالی سازمانی EFQM. پیاورد سلامت[Internet]. 1391؛6(1):70-78. Available from: https://sid.ir/paper/149738/fa

    IEEE: کپی

    سکینه ولی قزوینی، الهام شاه بهرامی، یاسر نظری، فردین مرادی، و روح اله کلهر، “ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید رجایی قزوین بر اساس الگوی تعالی سازمانی EFQM،” پیاورد سلامت، vol. 6، no. 1، pp. 70–78، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/149738/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button