Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

601
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

517
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نقش واسطه گری ادراک از عدالت سازمانی در روابط بین تعدی نظارتی و خودکارآمدی نوآورانه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

صفحات

 صفحه شروع 142 | صفحه پایان 152

چکیده

 زمینه و هدف: نظام سلامت برای تحقق ماموریت خود نیازمند اصلاح و تحول در بخش های مختلف از جمله حوزه های نظارتی است. چراکه کیفیت نظارت می تواند پیامدهای گوناگونی مانند افزایش یا کاهش خودکارآمدی نوآورانه به واسطه تاثیر عوامل مختلف داشته باشد. لذا هدف کلی پژوهش تبیین نقش واسطه گری ادراک از عدالت سازمانی در روابط بین تعدی نظارتی و خودکارآمدی نوآورانه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است. روش بررسی: روش پژوهش توصیفی- تحلیلی از نوع همبستگی است. نمونه تحقیق شامل 225 نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود, که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی, انتخاب شدند. ابزارهای این پژوهش شامل پرسشنامه های تعدی نظارتی, رفتارهای نوآورانه کارکنان و ادراک از عدالت سازمانی بود که پس از محاسبه روایی و پایایی آن ها, بین نمونه توزیع گردید. یافته ها: یافته ها نشان داد که تعدی نظارتی تاثیر منفی و معناداری بر ادراک از عدالت سازمانی و خودکارآمدی نوآورانه کارکنان دارد. به علاوه ادراک از عدالت توزیعی بر خودکارآمدی نوآورانه کارکنان تاثیر مثبت و معنادار دارد, و سهم واسطه گری در روابط بین تعدی نظارتی و خودکارآمدی نوآورانه کارکنان ندارد. نتیجه گیری: سازمان های سلامت- محور به منظور برخورداری از مزایای نوآوری در سازمان خود باید تعدی های نظارتی را در رفتار مدیران و ناظران خود کاهش دهند, تا بتوانند با افزایش احساس خودکارآمدی نوآورانه کارکنان منجر به تحقق ماموریت این سازمان ها گردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرزوقی، رحمت اله، و حیدری، الهام. (1396). تبیین نقش واسطه گری ادراک از عدالت سازمانی در روابط بین تعدی نظارتی و خودکارآمدی نوآورانه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز. پیاورد سلامت، 11(2 )، 142-152. SID. https://sid.ir/paper/149855/fa

    Vancouver: کپی

    مرزوقی رحمت اله، حیدری الهام. تبیین نقش واسطه گری ادراک از عدالت سازمانی در روابط بین تعدی نظارتی و خودکارآمدی نوآورانه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز. پیاورد سلامت[Internet]. 1396؛11(2 ):142-152. Available from: https://sid.ir/paper/149855/fa

    IEEE: کپی

    رحمت اله مرزوقی، و الهام حیدری، “تبیین نقش واسطه گری ادراک از عدالت سازمانی در روابط بین تعدی نظارتی و خودکارآمدی نوآورانه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز،” پیاورد سلامت، vol. 11، no. 2 ، pp. 142–152، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/149855/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا