مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,130
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

722
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش بازارگرایی بر عملکرد بخش بین الملل بانک ملت

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 114

چکیده

 تحقیق حاضر با هدف کلی بررسی ابعاد مختلف بازارگرایی و نحوه تاثیر آنها بر عملکرد بخش بین الملل بانک ملت انجام شد. ابزار تحقیق حاضر پرسشنامه ای بود که بر اساس مرور ادبیات برای اندازه گیری متغیرهای تحقیق مورد استفاده قرار گرفت. روش گردآوری داده ها پیمایشی از نوع توصیفی همبستگی انجام شد. جامعه آماری تحقیق را 187 نفر کارشناسان بخش ارزی بانک ملت تشکیل دادند. که با استفاده از جدول مورگان 140 نفر نمونه به صورت تصادفی انتخاب که به روش انتساب متناسب نمونه گیری بین طبقات معاونین ارزی شعب تهران و شهرستان ها و همچنین کارشناسان بخش بین الملل انجام شد. برای تعیین روایی تحقیق از روش روایی سازه و برای تعیین پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده شد که نتایج نشان می دهد ابزار تحقیق از قدرت لازم برای گردآوری اطلاعات برخوردار بوده است. به منظور داده پردازی از مدل معادلات ساختاری, آزمون فریدمن و آزمون t تک نمونه ای استفاده شد که به این منظور نرم افزارهای آماری SPSS و LISREL مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج حاکی از آن است که بین ابعاد بازارگرایی در بخش بین الملل بانک ملت مشتری محوری بیشتر از رقیب محوری و هماهنگی میان وظیفه ای مورد توجه بوده است. همچنین نتایج حاکی از آن است بازارگرایی بر عملکرد بخش بین الملل اثر مثبت و معنی داری دارد. از طرف دیگر توانمندی های بازاریابی با اثر میانجی خود این اثر را تقویت می کند. نتیجه کلی تحقیق حاکی از آن است که با افزایش بازاریابی اثر مستقیم و معنی داری بر عملکرد بخش بین الملل بانک ملت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    وهاب زاده منشی، شادان، علی پوردرویشی، زهرا، و مقبلان، محمدحسن. (1391). بررسی نقش بازارگرایی بر عملکرد بخش بین الملل بانک ملت. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 9(28)، 101-114. SID. https://sid.ir/paper/151518/fa

    Vancouver: کپی

    وهاب زاده منشی شادان، علی پوردرویشی زهرا، مقبلان محمدحسن. بررسی نقش بازارگرایی بر عملکرد بخش بین الملل بانک ملت. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1391؛9(28):101-114. Available from: https://sid.ir/paper/151518/fa

    IEEE: کپی

    شادان وهاب زاده منشی، زهرا علی پوردرویشی، و محمدحسن مقبلان، “بررسی نقش بازارگرایی بر عملکرد بخش بین الملل بانک ملت،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 9، no. 28، pp. 101–114، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151518/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا