مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,793
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,257
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه خودکارآمدی، اختلال هیجانی و احساس تنهایی در دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری و عادی

صفحات

 صفحه شروع 42 | صفحه پایان 58

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف تعیین و مقایسه خودکارآمدی, اختلال هیجانی و احساس تنهایی در دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری و عادی انجام شد.روش: روش پژوهش پس رویدادی و جامعه آماری کلیه دانش آموزان پایه سوم, چهارم و پنجم ابتدایی چهار ناحیه آموزش و پرورش استان البرز در سال تحصیلی 89-1388 بود که به روش تصادفی از بین آن ها ناحیه 3 و از این ناحیه 40 دانش آموز 12-9 ساله دچار ناتوانی یادگیری انتخاب و با 40 دانش آموز عادی همتا شد. ابزار پژوهش پرسشنامه خودکارآمدی بندورا (2000), پرسشنامه نسخه معلم راتر 1967 و مقیاس احساس تنهایی آشر, هامیل و رشاو (1984) بود. داده ها با استفاده از روش تحلیل واریانس چند متغیری تحلیل شد.یافته ها: نتایج نشان داد تفاوت میزان خودکارآمدی, اختلال هیجانی و احساس تنهایی در دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری و عادی معنادار, به گونه ای که خودکارآمدی در دانش آموزان عادی و اختلال هیجانی و احساس تنهایی در دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری بیشتر بود.نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش حاضر نتیجه می شود که با افزایش خودکارآمدی دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری می توان اختلال هیجانی و احساس تنهایی آن ها را کاهش داد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حق رنجبر، فرخ، کاکاوند، علیرضا، و دانش، عصمت. (1390). مقایسه خودکارآمدی, اختلال هیجانی و احساس تنهایی در دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری و عادی. روان شناسی کاربردی، 5(4 (پیاپی 20))، 42-58. SID. https://sid.ir/paper/151811/fa

Vancouver: کپی

حق رنجبر فرخ، کاکاوند علیرضا، دانش عصمت. مقایسه خودکارآمدی, اختلال هیجانی و احساس تنهایی در دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری و عادی. روان شناسی کاربردی[Internet]. 1390؛5(4 (پیاپی 20)):42-58. Available from: https://sid.ir/paper/151811/fa

IEEE: کپی

فرخ حق رنجبر، علیرضا کاکاوند، و عصمت دانش، “مقایسه خودکارآمدی, اختلال هیجانی و احساس تنهایی در دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری و عادی،” روان شناسی کاربردی، vol. 5، no. 4 (پیاپی 20)، pp. 42–58، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151811/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button