مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,501
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

980
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه فرسودگی تحصیلی، اهمال کاری تحصیلی و احساس تنهایی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 248 | صفحه پایان 256

چکیده

 پیش زمینه و هدف: ناتوانی یادگیری یکی از عواملی است که می تواند بر ویژگی های شخصیتی, عملکردی و تحصیلی دانش آموزان تاثیر بگذارد. در این راستا پژوهش حاضر باهدف مقایسه فرسودگی تحصیلی, اهمال کاری تحصیلی و احساس تنهایی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری انجام گرفت.مواد و روش کار: روش پژوهش حاضر کاربردی از نوع علی-مقایسه ای است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری شهر اردبیل در سال 94-1393 تشکیل دادند. 70 دانش آموز با و بدون ناتوانی یادگیری (35 دانش آموز عادی و 35 دانش آموز دارای ناتوانی یادگیری) به عنوان نمونه پژوهش, به صورت نمونه گیری تصادفی خوشه ای (چندمرحله ای) انتخاب شدند. برای انجام این پژوهش از مقیاس اهمال کاری تحصیلی سولومون و راتبلوم (PASS), پرسشنامه فرسودگی مربوط به مدرسه و پرسشنامه احساس تنهایی LQ)) استفاده شد. داده ها با استفاده از شاخص های توصیفی و تحلیل واریانس چندمتغیری (مانوا) تجزیه وتحلیل شدند.یافته ها: یافته ها نشان داد که میانگین نمرات فرسودگی تحصیلی, اهمال کاری تحصیلی و احساس تنهایی به طور معنی داری در دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری بیشتر از دانش آموزان عادی است (P<0.05).بحث و نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاکی از تاثیرات منفی ناتوانی یادگیری بر متغیرهای اهمال کاری تحصیلی, فرسودگی تحصیلی و احساس تنهایی دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، مسعود، فتحی، داوود، غریب زاده، رامین، و فائیدفر، زیبا. (1395). مقایسه فرسودگی تحصیلی, اهمال کاری تحصیلی و احساس تنهایی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری. مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)، 27(3)، 248-256. SID. https://sid.ir/paper/63977/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی مسعود، فتحی داوود، غریب زاده رامین، فائیدفر زیبا. مقایسه فرسودگی تحصیلی, اهمال کاری تحصیلی و احساس تنهایی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری. مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)[Internet]. 1395؛27(3):248-256. Available from: https://sid.ir/paper/63977/fa

    IEEE: کپی

    مسعود مرادی، داوود فتحی، رامین غریب زاده، و زیبا فائیدفر، “مقایسه فرسودگی تحصیلی, اهمال کاری تحصیلی و احساس تنهایی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی های یادگیری،” مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)، vol. 27، no. 3، pp. 248–256، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/63977/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button