مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

9,139
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,791
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر تمرکز در کلاس درس از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

صفحات

 صفحه شروع 237 | صفحه پایان 244

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از مشکلات آموزشی عدم تمرکز حواس در کلاس های درس است. لذا ضروری است که عوامل تاثیرگذار بر تمرکز دانشجویان در کلاس درس مورد قرار گیرد. این مطالعه با هدف بررسی عوامل تاثیرگذار بر تمرکز دانشجویان در کلاس درس در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام شد.مواد و روش کار: این مطالعه به روش توصیفی, بر روی 460 دانشجو که بر اساس نمونه گیری طبقه ای تصادفی انتخاب شده بودند انجام شد. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه ای مشتمل بر دو بخش دموگرافیک و پرسشنامه 21 سوالی عوامل موثر بر تمرکز دانشجویان استفاده گردید داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS14 و با استفاده از شاخص های پراکندگی مرکزی (فراوانی, درصد فراوانی, میانگین و انحراف معیار) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین و انحراف معیار سنی دانشجویان 3.4±21.3 سال بود و بیشتر واحدهای پژوهش 66.3% (305 نفر) را دختران تشکیل می دادند. در حیطه مربوط به استاد «مدیریت زمان مناسب اساتید در ارائه مطالب» 0.9±3.34, در حیطه مربوط به دانشجو «علاقه مندی به موضوع درس» 0.41 ±3.42 و در حیطه محیط «وجود نور و تهویه مناسب کلاس» 0.86±3.2 بالاترین نمره مربوط به تمرکز در کلاس درس را به خود اختصاص دادند.نتیجه گیری: با تغییر برخی الگوهای رفتاری دانشجویان از جمله برنامه ریزی زمانی برای داشتن استراحت کافی, توجه به کاربردی مطرح کردن مباحث درسی, و ایجاد انگیزه در دانشجویان و در نهایت بهبود عوامل محیطی از جمله شرایط فیزیکی کلاس, می توان در راستای تقویت تمرکز در کلاس گام های موثری برداشت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حارث آبادی، مهدی، رئوفیان، حسنیه، اخلاقی، دانیال، جامچی، حمید، و صالحی، میترا. (1395). عوامل موثر بر تمرکز در کلاس درس از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، 8(2)، 237-244. SID. https://sid.ir/paper/186958/fa

Vancouver: کپی

حارث آبادی مهدی، رئوفیان حسنیه، اخلاقی دانیال، جامچی حمید، صالحی میترا. عوامل موثر بر تمرکز در کلاس درس از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی[Internet]. 1395؛8(2):237-244. Available from: https://sid.ir/paper/186958/fa

IEEE: کپی

مهدی حارث آبادی، حسنیه رئوفیان، دانیال اخلاقی، حمید جامچی، و میترا صالحی، “عوامل موثر بر تمرکز در کلاس درس از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، vol. 8، no. 2، pp. 237–244، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186958/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا