مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,987
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

888
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین اثربخشی آموزش مهارت یادگیری پس ختام (R5QP) به صورت گروهی برافزایش انگیزه پیشرفت دانش آموزان پسر مقطع سوم متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 124

کلیدواژه

مهارت یادگیری پس ختام (PQ5R)Q2

چکیده

 هدف محقق درپژوهش حاضر تعیین اثر بخشی آموزش مهارت یادگیری پس ختام(PQ5R)  دردرس روان شناسی برانگیزه پیشرفت دانش آموزان پسر سال سوم مقطع متوسطه شهرستان رامشیر درسال تحصیلی 90-89 بود. دراین پژوهش ازروش نیمه تجربی طرح پیش آزمون وپس آزمون با گروه گواه استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسر پایه سوم متوسطه شهرستان رامشیر که در سال تحصیلی 90-1389 به تحصیل اشتغال داشتند. نمونه این تحقیق مشتمل بر 30 نفر از دانش آموزان از جامعه مذکور بوده که برای انتخاب آنها از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده گردید. ابزار سنجش واندازه گیری دراین پژوهش پرسشنامه انگیزه پیشرفت تحصیلی برناردواینر بود. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش مهارت یادگیری پس ختام (PQ5R) موجب افزایش انگیزه پیشرفت دانش آموزان پسر گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه شد (a=0.05).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عامری، الیاس، حسین پور، محمد، و عطاری، یوسفعلی. (1392). تعیین اثربخشی آموزش مهارت یادگیری پس ختام (R5QP) به صورت گروهی برافزایش انگیزه پیشرفت دانش آموزان پسر مقطع سوم متوسطه. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 8(26)، 109-124. SID. https://sid.ir/paper/175132/fa

    Vancouver: کپی

    عامری الیاس، حسین پور محمد، عطاری یوسفعلی. تعیین اثربخشی آموزش مهارت یادگیری پس ختام (R5QP) به صورت گروهی برافزایش انگیزه پیشرفت دانش آموزان پسر مقطع سوم متوسطه. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1392؛8(26):109-124. Available from: https://sid.ir/paper/175132/fa

    IEEE: کپی

    الیاس عامری، محمد حسین پور، و یوسفعلی عطاری، “تعیین اثربخشی آموزش مهارت یادگیری پس ختام (R5QP) به صورت گروهی برافزایش انگیزه پیشرفت دانش آموزان پسر مقطع سوم متوسطه،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 8، no. 26، pp. 109–124، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175132/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا