نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    1 (13)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2941
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2941

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    1 (مسلسل 13)
  • صفحات: 

    11-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2635
  • دانلود: 

    700
چکیده: 

هدف اساسی پژوهش حاضر بررسی تعهد سازمانی و مولفه های آن در مدیران دانشگاه آزاد اسلامی است. جامعه آماری این پژوهش را تمام مدیران واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می دهند. با روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای و طبقه بندی تعداد 540 نفر از مدیران واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شدند. ابزار سنجش عبارت از پرسش نامه تعهد سازمانی آلن و مایر است که بر روی مدیران اجرا شد. نتایج تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون پیگردیLSD  نشان می دهد که 1- بین میانگین نمره تعهد سازمانی مدیران به تفکیک منطقه تفاوت معنی دار وجود دارد. 2- بین نمره مولفه تعهد عاطفی مدیران به عنوان یکی از ابعاد تعهد سازمانی به تفکیک منطقه تفاوت معنی دار وجود دارد. 3- بین میانگین نمره مؤلفه های تعهد مستمر و تعهد هنجاری از ابعاد تعهد سازمانی مدیران تفاوت معنی دار وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2635

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 700 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    1 (مسلسل 13)
  • صفحات: 

    29-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1287
  • دانلود: 

    385
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی سطح روحیه معلمان و دبیران مدارس آباده می باشد. در این راستا، سوالاتی در قالب ابعاد دهگانه روحیه (ارتباطات موثر بین معلمان و مدیران، رضایت شغلی، تشریک مساعی، رفاه اقتصادی، حجم کارآموزشی، مسایل برنامه درسی، موقعیت اجتماعی، حمایت جامعه از آموزش و پرورش، خدمات و تسهیلات آموزشی و فشارهای اولیای منطقه) از نظر معلمان و دبیران و با توجه به متغیرهایی مثل جنسیت، میزان تحصیلات، سنوات خدمت و دوره تحصیلی تدوین گردید.روش پژوهش مورد استفاده توصیفی - پیمایشی و جامعه آماری این پژوهش همه معلمان و دبیران مدارس شهرستان آباده می باشد که با روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم تعداد 200 نفر نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری یک پرسشنامه 100 سوالی اقتباس شده از بنتلی و ریمپل (1970) بود که به وسیله آن سطح روحیه معلمان اندازه گیری شد. در تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار) و استنباطی (آزمونهای t تک متغیره، تحلیل واریانس چند متغیره و فریدمن) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که روحیه معلمان و دبیران در ابعاد (ارتباطات، رضایت شغلی، تشریک مساعی، مسایل برنامه درسی، خدمات و تسهیلات آموزشی، حجم کار آموزشی و فشارهای اولیای منطقه) بالا و در سایر ابعاد پایین بوده است. همچنین روحیه معلمان و دبیران زن در ابعاد فوق جزو حجم کار آموزشی در مقایسه با معلمان و دبیران مرد بالاتر بوده است و از نظر سنوات خدمت علاوه بر دو بعد فوق در بعد فشارهای منطقه بر معلمان نیز تفاوت معنی دار بود. علاوه بر این بین سطح روحیه معلمان دوره های مختلف تحصیلی در ابعاد ارتباطات، حجم کار آموزشی، مسایل برنامه درسی، موقعیت اجتماعی، حمایت جامعه از آموزش و پرورش و خدمات و تسهیلات آموزشی تفاوت معنی دار وجود داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1287

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 385 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    1 (مسلسل 13)
  • صفحات: 

    45-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1573
  • دانلود: 

    597
چکیده: 

مساله مورد بررسی در این پژوهش بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و میزان خلاقیت اعضای هیات علمی دانشگاه های آزاد اسلامی استان زنجان است. شاخص های به کار رفته برای اندازه گیری ذهنیت فلسفی عبارتست از: جامعیت، تعمق و انعطاف پذیری که ارتباط این شاخص ها با میزان خلاقیت استادان مورد بررسی قرار گرفته است.جامعه آماری پژوهش، استادان دانشگاه های آزاد استان زنجان (N=440) نفر بوده، نمونه مورد نظر از طریق نمونه گیری تصادفی - طبقه ای انتخاب گردیده است (N=210). در پژوهش مورد نظر برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسش نامه؛ خلاقیت، ذهنیت فلسفی، استفاده شده است که هر دو استاندارد بوده و ضریب روایی آنها به ترتیب %81 و %80 برآورده گردیده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. در بخش آمار توصیفی از مشخصه های آماری نظیر فراوانی، میانگین و انحراف استاندارد و در بخش آمار استنباطی به منظور بررسی رابطه بین متغیرها از ضریب همبستگی و برای مقایسه میانگین ها در متغیرهای گروه بندی نظیر جنس و رشته تحصیلی از آزمونT مستقل استفاده گردیده است. نتایج پژوهش نشان می دهد؛ - با توجه به سطح معناداری (P<0.01) می توان با اطمینان 0.99 پذیرفت که بین ذهنیت فلسفی و میزان خلاقیت استادان رابطه معناداری وجود دارد.- بین سه شاخص ذهنیت فلسفی یعنی جامعیت، تعمق، انعطاف پذیری، با خلاقیت رابطه آماری معناداری وجود دارد.- مقایسه انجام گرفته به وسیله آزمون T مستقل نشان می دهد در رشته علوم انسانی و علوم پایه بین ذهنیت فلسفی و خلاقیت استادان تفاوت معناداری وجود ندارد.- مقایسه های انجام گرفته به وسیله آزمون T مستقل با P>0.05 نشان می دهد بین میزان خلاقیت استادان زن و مرد تفاوت معناداری وجود ندارد. اما با P>0.01 ذهنیت فلسفی در مردان بیشتر از زنان است.- در بین شاخص های ذهنیت فلسفی نیز تنها عاملی که باعث ایجاد تفاوت شده شاخص تعمق است، به طوری که مردان به شکل معناداری تعمق بیشتری از زنان داشتند، اما انعطاف پذیری و جامعیت زنان و مردان تفاوت معناداری با یکدیگر نداشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1573

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 597 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    1 (مسلسل 13)
  • صفحات: 

    63-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4082
  • دانلود: 

    1387
چکیده: 

به منظور بررسی رابطه ادراک و انتظار دانش آموزان از جو کلاس با پیشرفت تحصیلی آنان و هم چنین رابطه ادراک و انتظار معلمان این دانش آموزان از جو کلاس با پیشرفت تحصیلی آنان به طور تصادفی 44 کلاس دخترانه و پسرانه پنجم ابتدایی در نظر گرفته شد که از هر کلاس 4 دانش آموز (N=176) به همراه معلم آنان (N=44) جهت انجام این پژوهش در سطح شهرستان کاشان انتخاب شدند.اطلاعات مورد نیاز، بر اساس پرسش نامه جو روانی - اجتماعی کلاس و کارنامه های تحصیلی دانش آموزان جمع آوری و در تحلیل آماری نتایج از آزمون t (وابسته و مستقل) و تحلیل رگرسیون چند متغیره استفاده شده است.نتایج این پژوهش نشان داد که میزان انتظار از جو کلاس، هم برای معلمان و هم برای دانش آموزان، بالاتر از میزان ادراک است. هم چنین، سطح انتظار و ادراک معلمان از جو کلاس بالاتر از سطح انتظار و ادراک دانش آموزان است و نیز بین ادراک و انتظار دانش آموزان از جو روانی - اجتماعی کلاس با پیشرفت تحصیلی آنها رابطه وجود دارد ولیکن بین ادراک و انتظار معلمان از جو روانی – اجتماعی کلاس با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه ای معنادار مشاهده نگردید. در مجموع، یافته های تحقیق نشان داد که بین جو روانی - اجتماعی کلاس و پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری وجود دارد و می توان بر اساس جو روانی- اجتماعی کلاس، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را پیش بینی کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4082

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1387 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
نویسندگان: 

کفاشی مجید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    1 (مسلسل 13)
  • صفحات: 

    83-108
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    763
  • دانلود: 

    152
چکیده: 

پژوهش حاضر با عنوان «تاثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی بر میزان گرایش اعضای باشگاه پژوهشگران جوان به انجام فعالیت های پژوهشی در سال 1388» است. هدف این پژوهش شناخت عوامل تاثیرگذار بر این موضوع و دستیابی به یک الگوی نظری تحلیلی است. روش تحقیق این پژوهش، پیمایشی و ابزار گردآوری اطلاعات، پرسش نامه است. نمونه مورد مطالعه 235 نفر از اعضای باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای منطقه 12 هستند که به صورت تمام شماری انتخاب شده اند. در این مقاله به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار spss و Lisrel استفاده شده است.نتایج این پژوهش بر وجود یک الگوی خطی و مستقیم رابطه آماری بین متغیرهای مستقل و متغیر وابسته حکایت دارد. به عبارت دیگر رابطه معنی داری بین عوامل فرهنگی (ارزش و منزلت محقق، نوع فعالیت اعضای باشگاه، مکان فعالیت اعضای باشگاه، امکانات تحقیقاتی دانشگاه، تصویب به موقع فعالیت های پژوهشی) و عوامل اجتماعی (تحصیلات و درآمد اعضای باشگاه، پایگاه اجتماعی والدین اعضای باشگاه، مدیریت پژوهشی باشگاه با میزان گرایش اعضای باشگاه) به انجام فعالیت های پژوهشی (تالیف مقاله پژوهشی، ترجمه یا تالیف کتاب، شرکت در همایش های علمی، اجرای طرح های پژوهشی، مطالعه آزاد علمی، همکاری در اجرای طرح) وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 763

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 152 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    1 (مسلسل 13)
  • صفحات: 

    109-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2951
  • دانلود: 

    932
چکیده: 

پژوهش حاضر به بررسی وضعیت نظام راهنمایی معلمان مدارس ابتدایی می پردازد و به منظور ارایه مدل به روش توصیفی - پیمایشی انجام شده است. برای این منظور ابتدا 176 مولفه از طریق مرور ادبیات تحقیق و بررسی مدل ها و تئوری ها استخراج شد که پس از نظر سنجی به 93 مولفه کاهش یافت و مدل پیشنهادی مشتمل بر پنج بخش تدوین شد. جامعه آماری این پژوهش را 7051 نفر از معلمان مدارس ابتدایی استان کرمانشاه تشکیل داده اند که از بین آنها تعداد 384 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب گردیدند. روایی محتوای پرسش نامه از طریق اظهار نظر صاحب نظران در مورد محتوا و ترکیب مولفه ها صورت گرفت و اصلاحات لازم در آن انجام شد و پایایی پرسش نامه نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ محاسبه و در حد مطلوبی (0.901) به دست آمد. برای اعتبارسنجی مدل نیز تعداد 30 نفر از متخصصان انتخاب گردیدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی (جداول فراوانی، میانگین، انحراف معیار و واریانس) و آمار استنباطی (تحلیل عاملی با روش واریماکس و t تک گروهی) استفاده گردید. اهم یافته های این پژوهش از این قرار است: 1- نظام راهنمایی معلمان در مولفه مدیریت کلاس و مقررات مدرسه عملکرد موفق تری نسبت به سایر مولفه ها داشته است و در مولفه ارزشیابی از یادگیری دانش آموزان تقریبا عملکردی در حد متوسط داشته است و در زمینه های بهبود مستمر کیفیت آموزش، رشد و تعهد حرفه ای در معلم، ایجاد انگیزه در دانش آموزان، تعیین اهداف آموزشی و درسی، ارزشیابی از معلم موفق نبوده است. و در تحلیلی عاملی انجام شده دسته بندی مولفه ها از هفت مولفه به سیزده مولفه تغییر یافت. 2- مدل نهایی نظام راهنمایی معلمان مشتمل بر پنج بخش فلسفه و اهداف، مبانی نظری، مدل ادراکی، مراحل اجرایی و نظام ارزشیابی تدوین و ارایه شد. 3- یافته های حاصل از اعتبارسنجی پرسش نامه توسط متخصصان نشان می دهد که مدل ارایه شده با درجه تناسب 91.78 درصد مورد تایید متخصصان می باشد و این امر بیانگر اعتبار بالای مدل از نظر متخصصان است. 4- مدل «مدیر راهنما» بر اساس نظر سنجی از معلمان و با استفاده از مدل با سیزده کارکرد نظارتی شامل بهبود مستمر کیفیت آموزش با بار عاملی 15.446، ارایه بازخورد آموزش به معلم با بار عاملی 16.477، تطبیق برنامه ها و روش ها با شرایط فرهنگی با بار عاملی 15.138، تعهد نسبت به معلمان، دانش آموزان، والدین، مدرسه و آموزش با بار عاملی 14.256، رشد و تعهد حرفه ای در معلم 28.102، مشارکت معلم در ارتقای کیفی آموزش 29.817، ایجاد زمینه های مطالعاتی 9.388، ایجاد انگیزه در دانش آموزان و شناخت نیازهای آنان 60.418، اطلاعات اداری 46.495، مدیریت کلاس درس و مقررات مدرسه 16.015، ارزشیابی از یادگیری دانش آموزان 66.877، تعیین اهداف آموزشی و درسی با بار عاملی 69.238، ارزشیابی از معلم با بار عاملی 72.412 ارایه گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2951

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 932 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

نامدارپور فهیمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    1 (مسلسل 13)
  • صفحات: 

    137-152
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1831
  • دانلود: 

    774
چکیده: 

هدف این پژوهش، بررسی رابطه بین خودتنظیمی یادگیری با مهارت های تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر اصفهان بود. نمونه مورد مطالعه 350 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر بودند که از بین دانشجویان رشته های مختلف، به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شد. ابزار پژوهش، پرسش نامه خود - تنظیمی یادگیری، و پرسش نامه محقق ساخته مهارت های مطالعه بود. نتایج داده های پژوهش با استفاده از روش همبستگی، تحلیل واریانس یک طرفه و رگرسیون به وسیله برنامه کامپیوتری spss تحلیل شد. پس از تجزیه و تحلیل داده ها، نتایج زیر به دست آمد:1. رابطه معنی دار و مثبتی بین خودتنظیمی یادگیری و مهارت های تحصیلی در دانشجویان وجود دارد.2. رابطه معنی دار ولی منفی بین تنظیم کنترل شده و مهارت های تحصیلی در دانشجویان وجود دارد.3. رابطه معنی داری بین هیچ یک از انواع تنظیم های یادگیری با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان وجود ندارد.4. انواع تنظیم های یادگیری، سهم معنی داری در پیش بینی مهارت تحصیلی ایفا می کنند.بین وضعیت تنظیم های یادگیری در جنس های مختلف و رشته های مختلف تفاوت معنی داری مشاهده نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1831

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 774 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1387
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    1 (مسلسل 13)
  • صفحات: 

    153-168
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    967
  • دانلود: 

    355
چکیده: 

هدف از انجام پژوهش حاضر تاثیر جنسیت در کسب جایگاه شغلی (مدیریتی) در دانشگاه آزاد واحد رودهن می باشد که در کنارآن به مسایل مختلفی می پردازد از قبیل مشارکت زنان، شناخت موقعیت اجتماعی زنان، ارتقا جایگاه سازمانی و اداری زنان، علل عدم دستیابی زنان به سطوح بالای مدیریتی، ابعاد فرهنگی، شخصیتی و سازمانی اشتغال زنان در سطوح مدیریتی. جامعه آماری این پژوهش شامل تمام کارکنان (کارمند – هیات علمی) زن و مرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن می باشد که در مجموع 702 نفر بودند که از بین این تعداد 462 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب گردید. روش نمونه گیری از نوع «طبقه بندی تصادفی» است به منظور اعتبار پرسش نامه از آلفای کرنباخ استفاده گردید که میزان آن 0.80 به دست آمد. ابزار سنجش در این تحقیق پرسش نامه بوده است و روش تحقیق توصیفی است. برای نتیجه گیری و شناخت روابط بین متغیرهای مورد مطالعه علاوه بر شاخص های توصیفی، از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده گردید. نتایج حاصله از روش ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون نشان داد که علاقه مندی و اعتماد به نفس و تلاش، ویژگی های فردی، نگرش جنسیتی به پست های مدیریتی، برخی قوانین و مقررات و همچنین تجربه و آموزش در احراز پست مدیریتی موثر هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 967

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 355 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1