مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,439
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,225
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی تعاملی هوش معنوی و آموزش مهارت های زندگی بر بهبود نگرش های دانشجویان نسبت به مهارت های زندگی

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 76

چکیده

 اثربخشی تعاملی آموزش مهارت های زندگی و هوش معنوی بر بهبود نگرش های دانشجویان نسبت به مهارت های زندگی در پژوهشی از نوع طرح های جایگزینی تصادفی بلوکی بررسی شد. از بین جامعه آماری تحقیق که شامل 11370 نفر از دانشجویان مرد و زن دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد بود, نمونه ای به تعداد 166 نفر به روش نمونه گیری داوطلبانه انتخاب شدند. گروه نمونه, پرسشنامه های سنجش نگرش نسبت به مهارت های زندگی احدی (1386) و هوش معنوی ناصری (1386), را در پیش آزمون تکمیل کردند. سپس بر اساس نمره های پرسشنامه هوش معنوی (بالاتر یا پایین تر از میانگین نمره ها) به چهار گروه تقسیم شدند. دو گروه آزمایش و دو گروه کنترل (در هر دو, یک گروه با هوش معنوی بالا و گروه دیگر با هوش معنوی پایین). گروه های آزمایشی, در 16 جلسه 3 ساعته از آموزش مهارت های زندگی در خلال 8 هفته شرکت کردند و در پایان آموزش برای بار دوم پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به مهارت های زندگی را در پس آزمون کامل کردند. بعد از گذشت چهار ماه جهت بررسی استمرار یا تغییرات ایجاد شده در نتایج, در یک مطالعه پی گیرانه, مجددا به پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به مهارت های زندگی پاسخ دادند. نتایج آزمون آماری «t» نشان داد که آموزش مهارت های زندگی, منجر به بهبود نگرش های دانشجویان گروه آزمایش نسبت به مهارت های زندگی شده, اما در تعامل با هوش معنوی اثر معنی داری بر بهبود آنها ندارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    گودرزی، کوروش، سهرابی، فرامرز، و فرخی، نورعلی. (1391). اثربخشی تعاملی هوش معنوی و آموزش مهارت های زندگی بر بهبود نگرش های دانشجویان نسبت به مهارت های زندگی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 7(4 (مسلسل 28))، 63-76. SID. https://sid.ir/paper/154192/fa

    Vancouver: کپی

    گودرزی کوروش، سهرابی فرامرز، فرخی نورعلی. اثربخشی تعاملی هوش معنوی و آموزش مهارت های زندگی بر بهبود نگرش های دانشجویان نسبت به مهارت های زندگی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1391؛7(4 (مسلسل 28)):63-76. Available from: https://sid.ir/paper/154192/fa

    IEEE: کپی

    کوروش گودرزی، فرامرز سهرابی، و نورعلی فرخی، “اثربخشی تعاملی هوش معنوی و آموزش مهارت های زندگی بر بهبود نگرش های دانشجویان نسبت به مهارت های زندگی،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 7، no. 4 (مسلسل 28)، pp. 63–76، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154192/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا