مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,843
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استفاده از خط کشی راه ها به عنوان یک مانع بصری و غیرفیزیکی با رویکرد کاهش سرعت در بزرگراه ها

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 143

چکیده

 سرعت, مهم ترین عامل در بیشتر تصادفاتِ منجر به مرگ, به شمار می آید. شیوه های مختلفی جهت کاهش سرعت خودروها در جاده ها و دست یابی به ایمنی لازم مورد استفاده قرار می گیرد. برای این منظور عمدتا از دو نوع موانع فیزیکی و غیرفیزیکی استفاده می شود. موانع غیرفیزیکی به صورت بازدارنده ادراکی عمل می کنند. موانع ادارکی روشی موثر برای کاهش سرعت حرکت وسایل موتوری است. این موانع ادراکی می تواند جهت کاهش سرعت در مکان هایی مثل محل ساختمان راه, قوس ها, میدان ها و حتی عوارضی های بزرگراهی مورد استفاده قرار گیرد. لذا لازم است تا روش ها و الگوهای مختلف کاهش سرعت به صورت ادراکی مورد بررسی قرار گیرد تا ایمنی مورد انتظار حاصل شود. این مقاله به معرفی و بررسی روش های کاهش سرعت ادراکی می پردازد. برای این منظور از تکنیک خط کشی روسازی به عنوان یک عامل غیرفیزیکی که می تواند برروی ادراک راننده تاثیر بگذارد استفاده شده است. در این نوشتار انواع مختلف خط کشی های روسازی معرفی و مورد ارزیابی قرار گرفته, همچنین مطالعه موردی در ایران و برای عوارضی های کرج و قزوین انجام گرفته است. نتایج این مطالعات نشان داد که استفاده از خط کشی به عنوان یک روش غیرفیزیکی از لحاظ هزینه و ایمنی مناسب تر از سایر روش ها است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدالهی، رضا، و حسن پور، شهاب. (1389). استفاده از خط کشی راه ها به عنوان یک مانع بصری و غیرفیزیکی با رویکرد کاهش سرعت در بزرگراه ها. مطالعات مدیریت ترافیک، 5(18)، 127-143. SID. https://sid.ir/paper/154242/fa

    Vancouver: کپی

    اسدالهی رضا، حسن پور شهاب. استفاده از خط کشی راه ها به عنوان یک مانع بصری و غیرفیزیکی با رویکرد کاهش سرعت در بزرگراه ها. مطالعات مدیریت ترافیک[Internet]. 1389؛5(18):127-143. Available from: https://sid.ir/paper/154242/fa

    IEEE: کپی

    رضا اسدالهی، و شهاب حسن پور، “استفاده از خط کشی راه ها به عنوان یک مانع بصری و غیرفیزیکی با رویکرد کاهش سرعت در بزرگراه ها،” مطالعات مدیریت ترافیک، vol. 5، no. 18، pp. 127–143، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154242/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button