Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

695
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

584
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزش یابی درونی: فرایندی برای بهبود کیفیت آموزشی در گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 45

چکیده

 هدف: ارزیابی درونی از موثرترین فرآیندهای ارزیابی آموزشی می باشد. این ارزیابی به دلیل درگیرکردن تمام افراد و اجزاء یک گروه آموزشی دارای کارآیی و ضمانت اجرایی بالایی است. بهره گیری مناسب از نتایج آن منجر به ارتقای کیفیت آموزشی می شود. هدف از این مطالعه بررسی جنبه های مختلف آموزشی, پژوهشی و امکانات گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بود.روش اجرا: عوامل مورد بررسی در این مطالعه مقطعی شامل اهداف, جایگاه سازمانی, مدیریت و تشکیلات, هیات علمی, دانشجویان, راهبردهای یادگیری یاددهی, تجهیزات آموزشی, پایان نامه ها و فرصت های مطالعاتی و عامل دانش آموختگان بودند. پرسش نامه هایی طراحی شد و یافته های گردآوری شده در این مطالعه با استفاده از نسخه 22 نرم افزار IBM SPSS Statistics (IBM Corp., Armonk, NY, USA)توصیف و تحلیل شد.یافته ها: اکثر عوامل مورد بررسی در وضعیت مطلوبی قرار داشتند. بیشترین میزان مطلوبیت مربوط به راهبردهای یادگیری یاددهی با میانگین 87.5% و کمترین میزان مطلوبیت به صورت نسبتا مطلوب مربوط به عامل دانش آموختگان با میانگین 66.7% بود.نتیجه گیری: انجام دوره ای ارزیابی درون گروهی, برنامه ریزی و اقدام مناسب در سطح گروه و دانشکده پزشکی با توجه به نتایج این ارزیابی و افزایش امکانات گروه نه تنها منجر به ارتقای کیفیت آموزشی می گردد, بلکه می تواند امکان دریافت تاییدیه پذیرش دستیار پوست را فراهم آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کاووسی، حسین، ابراهیمی، علی، امینی، کیارش، رضایی، منصور، و امیدی، ندا. (1395). ارزش یابی درونی: فرایندی برای بهبود کیفیت آموزشی در گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. پوست و زیبایی، 7(1)، 38-45. SID. https://sid.ir/paper/157545/fa

    Vancouver: کپی

    کاووسی حسین، ابراهیمی علی، امینی کیارش، رضایی منصور، امیدی ندا. ارزش یابی درونی: فرایندی برای بهبود کیفیت آموزشی در گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. پوست و زیبایی[Internet]. 1395؛7(1):38-45. Available from: https://sid.ir/paper/157545/fa

    IEEE: کپی

    حسین کاووسی، علی ابراهیمی، کیارش امینی، منصور رضایی، و ندا امیدی، “ارزش یابی درونی: فرایندی برای بهبود کیفیت آموزشی در گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه،” پوست و زیبایی، vol. 7، no. 1، pp. 38–45، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/157545/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button