مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

796
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

814
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش میزان دانش آفرینی به عنوان حلقه مفقوده توسعه سازمانی با کاربرد Amos graphics (مورد مطالعه: دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 111

چکیده

 در دهه اخیر یکی از عوامل موثر در موفقیت سازمان ها, دانش آفرینی بوده که اندیشمندان مختلفی مخصوصا در حوزه مدیریت به آن پرداخته اند. بر این اساس در مقاله حاضر تلاش شده است تا ضمن بررسی تطبیقی میزان دانش آفرینی در دانشگاههای اصفهان و پزشکی اصفهان, تاثیر عواملی چون تعامل اجتماعی, فرهنگ سازمانی و سرمایه اجتماعی بر میزان دانش آفرینی تحلیل شود.روش تحقیق, پیمایشی بوده و جامعه آماری اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان به تعداد 1136 نفر بوده که از این تعداد, 288 نفر بر اساس فرمول کوکران و به شیوه نمونه گیری تصادفی مطبق انتخاب گشته اند.روش های آماری مورد استفاده, شامل آزمونهای T,F  و تحلیل مسیر بوده و برای محاسبه ضرایب مسیر, از برآوردهای روش Amos graphics استفاده شده است. کلیه آمارها و اطلاعات بدست آمده از پرسشنامه, از طریق نرم افزار Spss17, صورت پذیرفته است.در مجموع, نتایج بدست آمده نشان می دهد که اولا: در دانشگاه اصفهان, میانگین دانش آفرینی بیشتر از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بوده و ثانیا: بر اساس نتایج تحلیل مسیر صورت گرفته, به ترتیب اثرات کل متغیرهای تعامل اجتماعی, فرهنگ سازمانی و سرمایه اجتماعی بر متغیر میزان دانش آفرینی, معنی دار بوده و متغیرهای یاد شده توانسته اند, 35 درصد تغییرات متغیر وابسته را تبیین نمایند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیادت، سیدعلی، هویدا، رضا، عباس زاده، محمد، و مقتدایی، لیلا. (1389). سنجش میزان دانش آفرینی به عنوان حلقه مفقوده توسعه سازمانی با کاربرد Amos graphics (مورد مطالعه: دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان). برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی، 2(3)، 73-111. SID. https://sid.ir/paper/157772/fa

    Vancouver: کپی

    سیادت سیدعلی، هویدا رضا، عباس زاده محمد، مقتدایی لیلا. سنجش میزان دانش آفرینی به عنوان حلقه مفقوده توسعه سازمانی با کاربرد Amos graphics (مورد مطالعه: دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان). برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی[Internet]. 1389؛2(3):73-111. Available from: https://sid.ir/paper/157772/fa

    IEEE: کپی

    سیدعلی سیادت، رضا هویدا، محمد عباس زاده، و لیلا مقتدایی، “سنجش میزان دانش آفرینی به عنوان حلقه مفقوده توسعه سازمانی با کاربرد Amos graphics (مورد مطالعه: دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان)،” برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی، vol. 2، no. 3، pp. 73–111، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/157772/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button