مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

16
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های موجود و راهکارهای پیشنهادی در راستای ارتقای برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی: مورد مطالعه دانشگاه علوم پزشکی اراک

صفحات

 صفحه شروع 1239 | صفحه پایان 1252

چکیده

 مقدمه: برنامه جامع عدالت, تعالی و بهره وری آموزش علوم پزشکی به عنوان جدیدترین برنامه تحول در نظام آموزش عالی سلامت کشور ایران, در دانشگا ه های علوم پزشکی در حال اجرا می باشد. بدیهی است شناسایی چالش ها و راهکارهای ارتقای برنامه بر روی موفقیت اجرای آن در دانشگاه های علوم پزشکی تاثیر دارد. هدف این مطالعه, شناسایی چالش ها و راهکارهای ارتقای این برنامه در دانشگاه علوم پزشکی اراک می باشد. روش بررسی: مطالعه کیفی حاضر در سال 1403, با مشارکت 17 نفر از مسئولین, کارشناسان و اعضای کارگروه های برنامه جامع عدالت, تعالی و بهره وری آموزش علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اراک انجام شد. این افراد به صورت هدفمند و به روش نمونه گیری معیار برای انجام مصاحبه انتخاب شدند. تحلیل داده های جمع آوری شده به روش تحلیل محتوا صورت پذیرفت. نتایج: پس از تحلیل محتوای مصاحبه های انجام شده, دو درون مایه اصلی, هفت درون مایه فرعی و 20 زیرمقوله بدست آمد. چالش ها و اقدامات موثر در اجرای برنامه, درون مایه های اصلی می باشند. چالش های اجرای برنامه شامل سه دسته مسائل ساختاری, اجرایی و برنامه ای می باشند. جهت ارتقای این برنامه, تعاملات درون سازمانی, افزایش حمایت های مدیریتی, اطلاع رسانی و اقدامات انگیزشی, موثر شناخته شدند.   نتیجه گیری: اجرای بهینه برنامه های تحول و نوآوری آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی نیازمند توجه به نقاط قوت و ضعف اجرای آنها در دانشگاه های مختلف می باشد. مدیران و تصمیم گیرندگان در دانشگاه علوم پزشکی اراک, دیگر دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی می توانند از نتایج این مطالعه برای برنامه ریزی های آینده برنامه های تحول و نوآوری آموزش پزشکی استفاده نمایند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button