مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

307
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

593
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی از تاثیر آمیزه بازاریابی و تصویر برند بر لذت و تعهد ارتباطی هواداران دو تیم پرطرفدار تهرانی (استقلال و پرسپولیس)

صفحات

 صفحه شروع 547 | صفحه پایان 560

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر ارائه مدلی از تاثیر آمیزه بازاریابی و تصویر برند بر لذت و تعهد ارتباطی هواداران دو تیم پرطرفدار تهرانی بود. پژوهش حاضر از نظر روش گردآوری داده ها توصیفی و از نظر هدف کاربردی بود که به شکل میدانی اجرا شد. جامعه آماری شامل کلیه تماشاچیان یکی از بازی های دو تیم پرطرفدار تهرانی (استقلال و پرسپولیس), که بلیت تهیه کرده و به ورزشگاه رفته اند, بود. برحسب تعداد سوالات پرسشنامه (35سوال) تعداد 350 نمونه به روش تصادفی انتخاب شدند. با بررسی پیشینه تحقیق, مدل اولیه تحقیق طراحی و براساس آن پرسشنامه ای ساخته شد و روایی توسط جمعی از صاحب نظران دانشگاهی و تکنیک تحلیل عاملی تایید شد و پایایی درونی نیز از روش آلفای کرونباخ محاسبه شد. به منظور پاسخگویی به سوالات پژوهش از آزمون های آماری مانند همبستگی پیرسون و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل مسیر نشان داد که آمیزه بازاریابی و تصویر برند دارای ضریب تاثیر 58/0 و 51/0 بر لذت هواداران و ضریب تاثیر 62/0 و 48/0 بر تعهد ارتباطی هواداران است. همچنین مدل دارای برازش و تناسب مناسبی بود و نشان داد که روابط تنظیم شده متغیرها منطقی بوده است (91/0AGFI=, 93/0GFI=, 94/0CFI=, 92/0NNFI=, 95/0NFI=). با توجه به نتایج حاصل از این مدل به مدیران و بازاریابان تیم ها و باشگاه های ورزشی پیشنهاد می شود خدمات خود را به نحوی ارائه کنند که در مقایسه با سایر برندها متمایز باشد و این حس و تصویر را در هواداران ایجاد کند که خدمات دریافتی فراتر از انتظارات وی بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فریدونی، مسعود، کلاته سیفری، معصومه، و رضوی، محمدحسین. (1398). ارائه مدلی از تاثیر آمیزه بازاریابی و تصویر برند بر لذت و تعهد ارتباطی هواداران دو تیم پرطرفدار تهرانی (استقلال و پرسپولیس). مدیریت ورزشی (حرکت)، 11(3 )، 547-560. SID. https://sid.ir/paper/159342/fa

    Vancouver: کپی

    فریدونی مسعود، کلاته سیفری معصومه، رضوی محمدحسین. ارائه مدلی از تاثیر آمیزه بازاریابی و تصویر برند بر لذت و تعهد ارتباطی هواداران دو تیم پرطرفدار تهرانی (استقلال و پرسپولیس). مدیریت ورزشی (حرکت)[Internet]. 1398؛11(3 ):547-560. Available from: https://sid.ir/paper/159342/fa

    IEEE: کپی

    مسعود فریدونی، معصومه کلاته سیفری، و محمدحسین رضوی، “ارائه مدلی از تاثیر آمیزه بازاریابی و تصویر برند بر لذت و تعهد ارتباطی هواداران دو تیم پرطرفدار تهرانی (استقلال و پرسپولیس)،” مدیریت ورزشی (حرکت)، vol. 11، no. 3 ، pp. 547–560، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159342/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button