مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

542
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

581
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر تمرینات کم خطا-پرخطا و تصادفی بر یادگیری زمان بندی نسبی یک تکلیف حرکتی منتخب: با تاکید بر رویکرد یادگیری آشکار و پنهان

صفحات

 صفحه شروع 321 | صفحه پایان 342

چکیده

 هدف از مطالعه حاضر بررسی نقش تمرین کم خطا, پرخطا و تصادفی بر اکتساب و یادگیری زمان بندی نسبی یک تکلیف حرکتی بود. بدین منظور 51 دانشجوی پسر (4 ± 22) دانشگاه بوعلی سینا همدان انتخاب شدند و به صورت تصادفی در چهار گروه (کنترل, کم خطا, پرخطا و تصادفی) قرار گرفتند. این پژوهش در پنج مرحله شامل پیش آزمون, اکتساب, یادداری/انتقال 10 دقیقه و یادداری/انتقال 24 ساعته انجام گرفت. در مرحله اکتساب, تکلیف زمان بندی با سه درجه دشواری متفاوت (ساده, متوسط و دشوار) در سه جلسه 45 کوششی با دریافت بازخورد توسط گروه های آزمایشی, تمرین شد. به منظور تحلیل داده ها از تحلیل واریانس مرکب (دوعاملی) با اندازه های تکراری بر روی هر کدام از متغیرها در مراحل اکتساب و یادداری استفاده شد. همچنین از آزمون تحلیل واریانس یکراهه (آنوا) در سایر مراحل استفاده شد. نتایج در عامل زمان بندی نسبی نشان داد که در پیش آزمون تفاوت معناداری بین گروه ها وجود ندارد (5 0/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظری کاکاوندی، سعید، صابری کاخکی، علیرضا، طاهری تربتی، حمیدرضا، و رهبان فرد، حسن. (1398). اثر تمرینات کم خطا-پرخطا و تصادفی بر یادگیری زمان بندی نسبی یک تکلیف حرکتی منتخب: با تاکید بر رویکرد یادگیری آشکار و پنهان. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، 11(3 )، 321-342. SID. https://sid.ir/paper/159390/fa

    Vancouver: کپی

    نظری کاکاوندی سعید، صابری کاخکی علیرضا، طاهری تربتی حمیدرضا، رهبان فرد حسن. اثر تمرینات کم خطا-پرخطا و تصادفی بر یادگیری زمان بندی نسبی یک تکلیف حرکتی منتخب: با تاکید بر رویکرد یادگیری آشکار و پنهان. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1398؛11(3 ):321-342. Available from: https://sid.ir/paper/159390/fa

    IEEE: کپی

    سعید نظری کاکاوندی، علیرضا صابری کاخکی، حمیدرضا طاهری تربتی، و حسن رهبان فرد، “اثر تمرینات کم خطا-پرخطا و تصادفی بر یادگیری زمان بندی نسبی یک تکلیف حرکتی منتخب: با تاکید بر رویکرد یادگیری آشکار و پنهان،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. 11، no. 3 ، pp. 321–342، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159390/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button