مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,681
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

735
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تداخل زمینه ای در شرایط یادگیری پنهان و آشکار در مهارت ردیابی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 86

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر عبارت است از تعیین اثر تداخل زمینه ای در شرایط یادگیری پنهان و آشکار در مهارت ردیابی. آزمودنی های این تحقیق 36 دانشجوی پسر غیر تربیت بدنی (دامنه سنی 18-26 سال) راست دست بودند که به صورت تصادفی به چهار گروه آزمایشی تقسیم شدند. آزمودنی ها پس از آشنایی با تکلیف پیگردی چرخان, 15 کوشش را در مرحله پیش آزمون اجرا و در مرحله اکتساب به مدت 4 روز و هر روز 4 بلوک 9 کوششی به صورت مسدود و تصادفی تمرین کردند. دو گروه یادگیری آشکار فقط تکلیف پیگردی و گروه های یادگیری پنهان هم زمان با تکلیف پیگردی یک تکلیف ثانویه حروف حافظه را نیز در مرحله اکتساب انجام دادند. در آزمون یادداری فوری که 10 دقیقه پس از مرحله اکتساب انجام شد افراد 15 کوشش را اجرا کردند. داده ها با تحلیل واریانس با اندازه های تکراری و تحلیل واریانس مختلط در سطح معناداری 0.05 تجزیه و تحلیل شدند. و نتایج اثربخشی یادگیری پنهان را به همان اندازه روش یادگیری آشکار تایید کرد. نتایج بارداری همچنین نشان داد که تمرین تصادفی برتر از تمرین مسدود است. به طور کلی, با توجه به نتایج تحقیق حاضر می توان گفت با وجود اینکه در مرحله اکتساب گروه تمرین مسدود در مقایسه با گروه تصادفی برتری نداشت, اما گروه تمرین تصادفی در مرحله یادداری به مراتب بهتر از گروه مسدود عمل کرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خیراندیش، علی، عبدلی، بهروز، و نمازی زاده، مهدی. (1388). تاثیر تداخل زمینه ای در شرایط یادگیری پنهان و آشکار در مهارت ردیابی . المپیک، 17(3 (پیاپی 47))، 75-86. SID. https://sid.ir/paper/37644/fa

Vancouver: کپی

خیراندیش علی، عبدلی بهروز، نمازی زاده مهدی. تاثیر تداخل زمینه ای در شرایط یادگیری پنهان و آشکار در مهارت ردیابی . المپیک[Internet]. 1388؛17(3 (پیاپی 47)):75-86. Available from: https://sid.ir/paper/37644/fa

IEEE: کپی

علی خیراندیش، بهروز عبدلی، و مهدی نمازی زاده، “تاثیر تداخل زمینه ای در شرایط یادگیری پنهان و آشکار در مهارت ردیابی ،” المپیک، vol. 17، no. 3 (پیاپی 47)، pp. 75–86، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/37644/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button