مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,074
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

727
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر تداخل ضمنی بر اکتساب، یادداری و انتقال مهارت های سرویس والیبال (با تاکید بر تلفیق تمرینات مسدود و تصادفی)

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 22

چکیده

 هدف اصلی از این تحقیق, مقایسه آرایش های تمرینی مسدود, تصادفی و مسدود- تصادفی بر یادگیری سرویس های ساده, چکشی و موجی والیبال بود. روش تحقیق از نوع نیمه تجربی بود و به منظور تحقق اهداف تحقیق, 34 نفر از دانشجویان دانشگاه شمال به روش تصادفی انتخاب شدند و همه آنها در مهارت های سرویس والیبال مبتدی بودند. بعد از آموزش اولیه و پیش آزمون که بر اساس آزمون سرویس والیبال ایفرد انجام گرفت, آزمودنی ها به سه گروه تمرین مسدود, تصادفی و مسدود تصادفی همسان تقسیم شدند. در ادامه هر گروه در 15 جلسه تمرینی ویژه شرکت کردند و بلافاصله پس از پایان دوره تمرینی, آزمون اکتساب به عمل آمد. یک هفته بعد آزمون های یادداری و انتقال انجام شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های کلموگروف اسمیرنوف, تحلیل واریانس یکطرفه و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد. نتایج نشان داد که در مرحله اکتساب, تفاوت بین گروه ها معنادار بود و گروه مسدود نسبت به دو گروه دیگر نمره های بهتری را به دست آورد, ولی در آزمون یادداری تفاوت بین گروه ها معنادار نبود. هر چند در آزمون انتقال تفاوت بین گروه ها معنادار بود, به طوری که نمره های گروه مسدود- تصادفی بهتر از دو گروه دیگر به ویژه گروه مسدود بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمایت طلب، رسول، مرادی، علی، برومند، محمدرضا، و فخرپور، رقیه. (1388). اثر تداخل ضمنی بر اکتساب, یادداری و انتقال مهارت های سرویس والیبال (با تاکید بر تلفیق تمرینات مسدود و تصادفی). رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، -(3)، 5-22. SID. https://sid.ir/paper/159477/fa

    Vancouver: کپی

    حمایت طلب رسول، مرادی علی، برومند محمدرضا، فخرپور رقیه. اثر تداخل ضمنی بر اکتساب, یادداری و انتقال مهارت های سرویس والیبال (با تاکید بر تلفیق تمرینات مسدود و تصادفی). رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1388؛-(3):5-22. Available from: https://sid.ir/paper/159477/fa

    IEEE: کپی

    رسول حمایت طلب، علی مرادی، محمدرضا برومند، و رقیه فخرپور، “اثر تداخل ضمنی بر اکتساب, یادداری و انتقال مهارت های سرویس والیبال (با تاکید بر تلفیق تمرینات مسدود و تصادفی)،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. -، no. 3، pp. 5–22، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159477/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button