مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,930
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,349
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی درمان نوروفیدبک بر عملکرد دانش آموزان دوره دبستان دارای اختلال یادگیری در مقیاس های آزمون هوشی وکسلر کودکان

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 31

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش تعیین اثربخشی درمان بازخورد عصبی (نوروفیدبک) بر عملکرد کودکان دبستانی دارای اختلال یادگیری در مقیاس های آزمون وکسلر بود. این پژوهش با روش نیمه آزمایشی و طرح پیش آزمون ـ پس آزمون با یک گروه انجام شد. جامعه آماری این پژوهش همه کودکان مبتلا به اختلال یادگیری شهر اصفهان در سال 1393 بود که به مراکز مشاوره و درمانی این شهر مراجعه کرده و همچنین در پایه های اول تا پنجم ابتدایی مشغول به تحصیل بودند. از میان این مراجعان 15 نفر که دارای تشخیص اختلالات یادگیری بودند, به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از دستگاه نوروفیدبک و آزمون وکسلر کودکان فرم 4 استفاده شد. در این مطالعه کودکان 20 جلسه (45 دقیقه ای) درمان نوروفیدبک به مدت 7 تا 10 هفته دریافت کردند و در دو مرحله پیش و پس از درمان با آزمون وکسلر کودکان فرم 4 ارزیابی شدند. داده ها با استفاده از آزمون t وابسته تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها نشان داد که بین نمرات پیش آزمون و پس آزمون به دست آمده در هر کدام از مقیاس ها تفاوت معنادار وجود داشت (P<0.05). بنابراین می توان نتیجه گرفت که درمان نوروفیدبک بر عملکرد کودکان دوره دبستان دارای اختلال یادگیری در مقیاس های آزمون وکسلر موثر واقع شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آزادی، مریم، تقوایی، داوود، و چهره ای، شیما. (1394). اثربخشی درمان نوروفیدبک بر عملکرد دانش آموزان دوره دبستان دارای اختلال یادگیری در مقیاس های آزمون هوشی وکسلر کودکان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 16(4 (پیاپی 62))، 23-31. SID. https://sid.ir/paper/163607/fa

    Vancouver: کپی

    آزادی مریم، تقوایی داوود، چهره ای شیما. اثربخشی درمان نوروفیدبک بر عملکرد دانش آموزان دوره دبستان دارای اختلال یادگیری در مقیاس های آزمون هوشی وکسلر کودکان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1394؛16(4 (پیاپی 62)):23-31. Available from: https://sid.ir/paper/163607/fa

    IEEE: کپی

    مریم آزادی، داوود تقوایی، و شیما چهره ای، “اثربخشی درمان نوروفیدبک بر عملکرد دانش آموزان دوره دبستان دارای اختلال یادگیری در مقیاس های آزمون هوشی وکسلر کودکان،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 16، no. 4 (پیاپی 62)، pp. 23–31، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163607/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button