مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,487
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

999
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی نورفیدبک و روش چند حسی فرنالد بر هوش کودکان مبتلا به اختلال نارساخوانی

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 123

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش مقایسه اثربخشی روش درمانی نوروفیدبک و روش چند حسی فرنالد روی هوش کودکان مبتلا به نارساخوانی بود. بدین منظور دو نفر دانش آموز پسر و دو نفر دانش آموز دختر نارساخوان به صورت نمونه گیری در دسترس از مراکز پنج گانه اختلالات یادگیری تبریز انتخاب شدند و به صورت تصادفی به دو گروه دو نفری (یک نفر دختر و یک نفر پسر) تقسیم شدند. گروه اول آموزش نوروفیدبک و گروه دوم آموزش فرنالد دریافت نمود. پژوهش حاضر در چارچوب طرح تجربی تک موردی با استفاده از طرح خطوط پایه منفرد به انجام رسید. در راستای آن 20 جلسه برای هر روش اجرا شد و به منظور ارزیابی پیشرفت در هوش قبل از درمان و بعد از درمان تست هوش وکسلر استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد آزمودنی های گروه نوروفیدبک در نمره هوش کلی, کلامی و عملی پیشرفت داشتند ولی این پیشرفت در گروه فرنالد دیده نشد. آموزش نوروفیدبک در این پژوهش در ناحیه قشر حسی - حرکتی بود که در رمزگردانی تکالیف فیزیکی و شناختی به قشر مغزی کمک می کند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فتح اله پور، لیلا، باباپورخیرالدین، جلیل، مهدویان، هوشنگ، و بافنده قراملکی، حسن. (1392). مقایسه اثربخشی نورفیدبک و روش چند حسی فرنالد بر هوش کودکان مبتلا به اختلال نارساخوانی. ناتوانی های یادگیری، 2(4 (پیاپی 7))، 103-123. SID. https://sid.ir/paper/210183/fa

Vancouver: کپی

فتح اله پور لیلا، باباپورخیرالدین جلیل، مهدویان هوشنگ، بافنده قراملکی حسن. مقایسه اثربخشی نورفیدبک و روش چند حسی فرنالد بر هوش کودکان مبتلا به اختلال نارساخوانی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1392؛2(4 (پیاپی 7)):103-123. Available from: https://sid.ir/paper/210183/fa

IEEE: کپی

لیلا فتح اله پور، جلیل باباپورخیرالدین، هوشنگ مهدویان، و حسن بافنده قراملکی، “مقایسه اثربخشی نورفیدبک و روش چند حسی فرنالد بر هوش کودکان مبتلا به اختلال نارساخوانی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 2، no. 4 (پیاپی 7)، pp. 103–123، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210183/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا