مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,236
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

896
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش گروهی اصلاح سبک فرزندپروری بر اساس اصلاح طرح واره های ناسازگار به مادران بر بهبود مشکلات رفتاری کودکان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 62 | صفحه پایان 71

چکیده

 این پژوهش, اثربخشی آموزش گروهی اصلاح سبک فرزندپروری بر اساس اصلاح طرح واره های ناسازگار به مادران بر بهبود مشکلات رفتاری کودکان پیش دبستانی شهر اصفهان را بررسی کرد. پژوهش از نوع نیمه تجربی و به صورت پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه مادران دارای کودک مبتلا به اختلالات رفتاری شهر اصفهان بود. با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس تعداد 40 نفر از مادران کودکان دارای اختلالات رفتاری انتخاب و به تصادف در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه اختلالات رفتاری راتر (1975) بود که از پایایی و روایی مناسب برخوردار است. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه و در 8 هفته تحت آموزش اصلاح سبک فرزندپروری بر اساس اصلاح طرح واره های ناسازگار قرار گرفت و گروه کنترل در لیست انتظار قرار داشت. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها از میانگین و انحراف استاندارد داده ها و سپس با استفاده از تحلیل کوواریانس چند متغیری, فرضیه های پژوهش بررسی شد. نتایج نشان داد که آموزش گروهی اصلاح سبک فرزندپروری بر اساس اصلاح طرح واره های ناسازگار به مادران بر بهبود مشکلات رفتاری کودکان در مراحل پیش آزمون و پیگیری تاثیر دارد (p<0.05).

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دانشمندخوراسگانی، مینا، و یوسفی، زهرا. (1396). اثربخشی آموزش گروهی اصلاح سبک فرزندپروری بر اساس اصلاح طرح واره های ناسازگار به مادران بر بهبود مشکلات رفتاری کودکان پیش دبستانی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 18(4 (پیاپی 70) )، 62-71. SID. https://sid.ir/paper/163703/fa

    Vancouver: کپی

    دانشمندخوراسگانی مینا، یوسفی زهرا. اثربخشی آموزش گروهی اصلاح سبک فرزندپروری بر اساس اصلاح طرح واره های ناسازگار به مادران بر بهبود مشکلات رفتاری کودکان پیش دبستانی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1396؛18(4 (پیاپی 70) ):62-71. Available from: https://sid.ir/paper/163703/fa

    IEEE: کپی

    مینا دانشمندخوراسگانی، و زهرا یوسفی، “اثربخشی آموزش گروهی اصلاح سبک فرزندپروری بر اساس اصلاح طرح واره های ناسازگار به مادران بر بهبود مشکلات رفتاری کودکان پیش دبستانی،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 18، no. 4 (پیاپی 70) ، pp. 62–71، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163703/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button