مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,807
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,703
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تأثیر توانبخشی شناختی، نوروفیدبک و بازی درمانی شناختی-رفتاری بر حافظة فعال در دانش آموزان ابتدایی مبتلا به اختلال یادگیری خاص

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 41

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش مقایسه تأثیر توانبخشی شناختی, نوروفیدبک و بازی درمانی شناختی-رفتاری بر حافظة فعال در دانش آموزان ابتدایی مبتلا به اختلال یادگیری خاص بود. جامعه آماری این پژوهش نیمه آزمایشی دربرگیرنده کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی دارای اختلال یادگیری شهر تبریز بود که در این میان 60 نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی دارای تشخیص اختلالات یادگیری در مراکز اختلالات یادگیری شهر تبریز در سال 96-1395 به روش هدفمند انتخاب شدند و در سه گروه آزمایش و یک گروه گواه (15 نفر برای هر گروه) جایگزین شدند. گروه ها آزمونان-بک را به عنوان پیش آزمون پس آزمون تکمیل کردند. 20 جلسه توانبخشی شناختی, 20 جلسه نوروفیدبک و 8 جلسه بازی درمانی شناختی – رفتاری در گروه های آزمایش اجرا شد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که توانبخشی شناختی, نوروفیدبک و بازی درمانی شناختی-رفتاری بر حافظة فعال در دانش آموزان ابتدایی مبتلا به اختلال یادگیری خاص, تأثیر ندارد, بین تأثیر توانبخشی شناختی, نوروفیدبک و بازی درمانی شناختی-رفتاری بر حافظة فعال در دانش آموزان ابتدایی مبتلا به اختلال یادگیری خاص, تفاوت معناداری وجود ندارد (001/0>P). لذا نیاز به انجام پژوهش های بیشتری برای نتیجه گیری قطعی در این زمینه احساس می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عزیزی، امیر، میردریکوند، فضل اله، و سپهوندی، محمدعلی. (1399). مقایسه تأثیر توانبخشی شناختی, نوروفیدبک و بازی درمانی شناختی-رفتاری بر حافظة فعال در دانش آموزان ابتدایی مبتلا به اختلال یادگیری خاص. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 21(1 (پیاپی 79) )، 31-41. SID. https://sid.ir/paper/163748/fa

    Vancouver: کپی

    عزیزی امیر، میردریکوند فضل اله، سپهوندی محمدعلی. مقایسه تأثیر توانبخشی شناختی, نوروفیدبک و بازی درمانی شناختی-رفتاری بر حافظة فعال در دانش آموزان ابتدایی مبتلا به اختلال یادگیری خاص. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1399؛21(1 (پیاپی 79) ):31-41. Available from: https://sid.ir/paper/163748/fa

    IEEE: کپی

    امیر عزیزی، فضل اله میردریکوند، و محمدعلی سپهوندی، “مقایسه تأثیر توانبخشی شناختی, نوروفیدبک و بازی درمانی شناختی-رفتاری بر حافظة فعال در دانش آموزان ابتدایی مبتلا به اختلال یادگیری خاص،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 21، no. 1 (پیاپی 79) ، pp. 31–41، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163748/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button