مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,169
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,040
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر تمرینات ادراکی-حرکتی بر حافظة کاری دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص با مشکل ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 120

چکیده

 حافظة کاری موتور جست وجوی ذهن است. حافظة کاری کارکردی شناختی است که مسئول حفظ اطلاعات آنی, دستکاری واستفاده از آن در تفکر است. هدف پژوهش حاضر, بررسی اثر برنامه های ادراکی-حرکتی بر حافظة کاری دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص با مشکل ریاضی بود. پژوهش حاضر تجربی ازنوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه ی موردمطالعه شامل دانش آموزان پسر پایه های سوم تا پنجم مقطع ابتدایی بود. همه ی آزمودنی ها به صورت نمونه گیری تصادفی به دو گروه تجربی (21 نفر) و کنترل (20 نفر) تقسیم شدند. 16 جلسه تمرین ادراکی حرکتی به صورت دو بار در هفته برای گروه کنترل اجرا شدند. ابزارهای پژوهش شامل مقیاس تجدیدنظرشدة هوش وکسلر برای کودکان, آزمون کی مت و پرسش نامة علائم مرضی کودکان بودند. داده های پژوهش با استفاده ازروش تی مستقل و تحلیل کوواریانس تجزیه وتحلیل آماری شدند. نتایج نشان داد که پس از مداخلة تمرینی, گروه تجربی نمرات بهتری در آزمون حافظة کاری کسب کردند (P = 0. 001)؛ اما بعد از پس آزمون, تغییری در نمرات حافظة کاری گروه کنترل مشاهده نشد. با توجه به نتایج این پژوهش پیشنهاد می شود از تمرینات ادراکی-حرکتی برای ارتقای عملکرد حافظه ای کودکان با اختلال ریاضی استفاده شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    همایون نیا فیروزجاه، مرتضی، و نامدار طجری، سمیه. (1397). اثر تمرینات ادراکی-حرکتی بر حافظة کاری دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص با مشکل ریاضی. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 10(34 )، 105-120. SID. https://sid.ir/paper/232823/fa

    Vancouver: کپی

    همایون نیا فیروزجاه مرتضی، نامدار طجری سمیه. اثر تمرینات ادراکی-حرکتی بر حافظة کاری دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص با مشکل ریاضی. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1397؛10(34 ):105-120. Available from: https://sid.ir/paper/232823/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی همایون نیا فیروزجاه، و سمیه نامدار طجری، “اثر تمرینات ادراکی-حرکتی بر حافظة کاری دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص با مشکل ریاضی،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 10، no. 34 ، pp. 105–120، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232823/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا