مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,118
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,044
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر شادکامی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر مهربان

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 122

چکیده

 هدف این مطالعه بررسی اثربخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر شادکامی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر مهربان بود. روش تحقیق حاضر, نیمه آزمایشی با استفاده از طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. جامعة آماری پژوهش را تمامی دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر مهربان تشکیل می دهند. نمونة پژوهش 60 دانش آموزی بودند که در پرسشنامه ها نمرات پایینی را کسب کرده بودند. نمونه ها به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه های شادکامی آکسفورد (آرجیل و لو, 1989) و سازگاری (بل, 1961) بود. بعد از اتمام جلسات آموزشی گروه آزمایش, از افراد هردو گروه مجدداً پس آزمون گرفته شد. داده های به دست آمده با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل نشان داد میانگین پس آزمون شادکامی و سازگاری اجتماعی دو گروه بعد از کنترل اثر متغیر همپراش تفاوت معنی داری دارد (001/0P<)؛ بنابراین می توان نتیجه گیری کرد آموزش مهارت های مثبت اندیشی سبب افزایش میزان شادکامی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان می شود. همچنین نتایج یک دورة پیگیری سه ماهه نشان داد اثربخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر روی سازگاری اجتماعی همچنان برقرار است درحالی که اثر آن بر شادکامی از پایایی کافی برخوردار نیست.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گل محمدنژادبهرامی، غلامرضا، و یوسفی سهزابی، غلامرضا. (1398). تأثیر آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر شادکامی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر مهربان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 20(4 (پیاپی 78) )، 113-122. SID. https://sid.ir/paper/163852/fa

    Vancouver: کپی

    گل محمدنژادبهرامی غلامرضا، یوسفی سهزابی غلامرضا. تأثیر آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر شادکامی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر مهربان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1398؛20(4 (پیاپی 78) ):113-122. Available from: https://sid.ir/paper/163852/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا گل محمدنژادبهرامی، و غلامرضا یوسفی سهزابی، “تأثیر آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر شادکامی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر مهربان،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 20، no. 4 (پیاپی 78) ، pp. 113–122، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163852/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا