مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,481
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,421
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه مهارت مثبت اندیشی با مهارتهای اجتماعی در دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهرستان سمنان

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 91

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه میان مهارت مثبت اندیشی با مهارتهای اجتماعی در دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهرستان سمنان در سال تحصیلی 95-94 انجام شده است. جامعه آماری پژوهش, دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهرستان سمنان به تعداد 5774 نفر است که از این میان, با استفاده از نمونه گیری تصادفی خوشه ای, 361 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. پرسشنامه های مهارت مثبت اندیشی اینگرام و ویسنیکی (1988) با پایایی 0.94 و مهارتهای اجتماعی ماتسون (1983) با پایایی 0.86 به عنوان ابزار پژوهش مورد استفاده قرار گرفته اند. برای تجزیه و تحلیل آماری, روش همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون به کار رفت و نتایج نشان داده است که دانش آموزانی با مهارتهای اجتماعی بالا, مثبت اندیشی بیشتر و با مهارتهای اجتماعی پایین, مثبت اندیشی کمتری دارند. همچنین تحلیل فرضیات نشان داده که مهارتهای اجتماعی دانش آموزان از طریق مثبت اندیشی آنها قابل پیش بینی است. در بررسی سوالات هم, میانگین نمرات مثبت اندیشی دانش آموزان به طور معناداری بالاتر از حد متوسط و میانگین نمره های مهارت اجتماعی دانش آموزان به طور معناداری پایین تر از حد متوسط به دست آمده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی محمدی، علی، و شفیع زاده، حمید. (1394). رابطه مهارت مثبت اندیشی با مهارتهای اجتماعی در دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهرستان سمنان. خانواده و پژوهش، 12(29)، 77-91. SID. https://sid.ir/paper/250397/fa

    Vancouver: کپی

    علی محمدی علی، شفیع زاده حمید. رابطه مهارت مثبت اندیشی با مهارتهای اجتماعی در دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهرستان سمنان. خانواده و پژوهش[Internet]. 1394؛12(29):77-91. Available from: https://sid.ir/paper/250397/fa

    IEEE: کپی

    علی علی محمدی، و حمید شفیع زاده، “رابطه مهارت مثبت اندیشی با مهارتهای اجتماعی در دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهرستان سمنان،” خانواده و پژوهش، vol. 12، no. 29، pp. 77–91، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250397/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button