مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,761
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,235
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی اهمال کاری تحصیلی دانشجویان براساس عوامل شناختی، هیجانی، انگیزشی و جنسیت

صفحات

 صفحه شروع 92 | صفحه پایان 100

چکیده

اهمال کاری تحصیلی از مشکلات شایع و رایج بین دانشجویان است که پیامدهای منفی زیادی به همراه دارد. هدف پژوهش حاضر پیش بینی اهمال کاری تحصیلی دانشجویان براساس خودکارآمدی, خودتنظیمی, کمال گرایی, ترس از ارزیابی منفی, علاقه به رشته, جهت گیری هدفی, عزت نفس و جنسیت است. روش پژوهش همبستگی و جامعه آماری, همه دانشجویان کارشناسی دانشگاه تهران بوده, و براساس روش نمونه گیری طبقه ای نسبی, تعداد 272 دانشجو از دانشکده های مختلف انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل مقیاس جهت گیری هدفی الیوت و مک گرگور, مقیاس کوتاه ترس از ارزیابی منفی لیری, مقیاس کمال گرایی چند بعدی فراست, مقیاس خودکارآمدی شرر, سیاهه عزت نفس رزنبرگ, پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبلوم, پرسشنامه راهبردهای انگیزشی پنتریچ و دی گروت و پرسشنامه علاقه به رشته, هدایتی و همکاران بوده و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش های آماری رگرسیون پس رونده و تی مستقل و تحلیل واریانس بوده است. یافته ها نشان داد, متغیرهای تردید در کارها, و ارزشگذاری بیرونی نسبت به اهداف, پیش بینی کننده های مثبت اهمال کاری و متغبرهای خودکارآمدی, علاقه به رشته, سازماندهی, جهت گیری مهارت مدار گرایشی, و جهت گیری عملکرد مدارگرایشی, پیش بینی کننده های منفی اهمال کاری تحصیلی دانشجویان هستند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ولی زاده، زهرا، احدی، حسن، حیدری، محمود، مظاهری، محمدمهدی، و کجباف، محمدباقر. (1393). پیش بینی اهمال کاری تحصیلی دانشجویان براساس عوامل شناختی, هیجانی, انگیزشی و جنسیت. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 15(3 (پیاپی 57))، 92-100. SID. https://sid.ir/paper/164022/fa

Vancouver: کپی

ولی زاده زهرا، احدی حسن، حیدری محمود، مظاهری محمدمهدی، کجباف محمدباقر. پیش بینی اهمال کاری تحصیلی دانشجویان براساس عوامل شناختی, هیجانی, انگیزشی و جنسیت. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1393؛15(3 (پیاپی 57)):92-100. Available from: https://sid.ir/paper/164022/fa

IEEE: کپی

زهرا ولی زاده، حسن احدی، محمود حیدری، محمدمهدی مظاهری، و محمدباقر کجباف، “پیش بینی اهمال کاری تحصیلی دانشجویان براساس عوامل شناختی, هیجانی, انگیزشی و جنسیت،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 15، no. 3 (پیاپی 57)، pp. 92–100، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/164022/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button