مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,453
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,031
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بخشی نرم افزار آموزشی زبان انگلیسی در فرایند یاددهی یادگیری دانش آموزان پایه اول مدارس متوسطه دخترانه شهرستان جویبار

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 74

چکیده

 این پژوهش با هدف مطالعه تاثیر نرم افزار آموزشی زبان انگلیسی در فرایند یاددهی یادگیری درس زبان انگلیسی اجرا شده است. روش تحقیق نیمه تجربی است و در آن از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق دانش آموزان دختر مدارس متوسطه شهرستان جویبار به تعداد 1606 نفرند که پنج کلاس (تعداد 100 دانش آموز دختر), با روش جایگزینی تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده شامل آزمون انگیزه پیشرفت, آزمون خودپنداره و یک آزمون معلم ساخته زبان است. روایی آزمون معلم ساخته در چندین نوبت با اعمال نظر متخصصان تایید شد و پایایی آزمون از طریق بازآزمایی در حدود 0.89 محاسبه شد. در ابتدای آزمایش از هر دو گروه, پیش آزمونی به عمل آمد. گروه آزمایش به کمک نرم افزارهای آموزشی تحت آموزش قرار گرفتند و به گروه گواه, به روش سنتی آموزش داده شد. در پایان آموزش نیز از هر دو گروه, پس آزمونی برای سنجش انگیزه, خودپنداره و پیشرفت تحصیلی به عمل آمد. برای آزمودن فرضیه های تحقیق, از آزمون t گروه های مستقل استفاده شد. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که میانگین نمرات گروه آزمایش نسبت به گروه گواه, در سطح بالاتری است. همچنین نتایج نشان داد که استفاده از نرم افزارهای آموزشی در پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی, افزایش انگیزه و خودپنداره دانش آموزان موثر است و باعث نوآوری در آموزش می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رضایی راد، مجتبی، و ندری، خدیجه. (1391). اثر بخشی نرم افزار آموزشی زبان انگلیسی در فرایند یاددهی یادگیری دانش آموزان پایه اول مدارس متوسطه دخترانه شهرستان جویبار. پژوهش اجتماعی، 5(17)، 61-74. SID. https://sid.ir/paper/164832/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی راد مجتبی، ندری خدیجه. اثر بخشی نرم افزار آموزشی زبان انگلیسی در فرایند یاددهی یادگیری دانش آموزان پایه اول مدارس متوسطه دخترانه شهرستان جویبار. پژوهش اجتماعی[Internet]. 1391؛5(17):61-74. Available from: https://sid.ir/paper/164832/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی رضایی راد، و خدیجه ندری، “اثر بخشی نرم افزار آموزشی زبان انگلیسی در فرایند یاددهی یادگیری دانش آموزان پایه اول مدارس متوسطه دخترانه شهرستان جویبار،” پژوهش اجتماعی، vol. 5، no. 17، pp. 61–74، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/164832/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button