مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,093
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

725
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط سبک های مقابله ای با هوش هیجانی در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 176 | صفحه پایان 183

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تعیین ارتباط  سبک های مقابله ای با هوش هیجانی در دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران بود.روش: 420 دانش آموز (195 پسر و 225 دختر) از سه منطقه شهر تهران (منطقه های یک, شش و 16) و در سه مقطع اول, دوم و سوم راهنمایی که به روش نمونه گیری خوشه ای- چندمرحله ای و تصادفی انتخاب شده بودند, دو پرسش نامه راهبردهای مقابله ای نوجوانان و هوش هیجانی را تکمیل کردند. داده ها به کمک ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون تحلیل شدند.یافته ها: بین هوش هیجانی و مولفه های آن با هر یک از سه سبک مقابله ای کارآمد, ناکارآمد و رجوع به دیگران (و راهبردهای مقابله ای مربوط به این سبک ها) ارتباط مثبت معنی دار دیده شد (p<0.001). هم چنین هوش هیجانی می توانست هر یک از این سه سبک مقابله ای را به طور معنی داری پیش بینی کند (p<0.001).نتیجه گیری: نتایج این پژوهش در تایید فرضیه هایی هستند که قصد دارند هوش هیجانی و مقابله را به عنوان سازه های به هم مربوط, مفهوم سازی کنند. این نتایج هم چنین برای متخصصانی که به دنبال الگوهای مبتنی بر پیش گیری و درمان اختلال های رفتاری و روانی هستند, سودمند می باشند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

محمدی، سیدداوود، ترابی، سیداسماعیل، و غرایی، بنفشه. (1387). ارتباط سبک های مقابله ای با هوش هیجانی در دانش آموزان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 14(2 (پیاپی 53))، 176-183. SID. https://sid.ir/paper/16636/fa

Vancouver: کپی

محمدی سیدداوود، ترابی سیداسماعیل، غرایی بنفشه. ارتباط سبک های مقابله ای با هوش هیجانی در دانش آموزان. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1387؛14(2 (پیاپی 53)):176-183. Available from: https://sid.ir/paper/16636/fa

IEEE: کپی

سیدداوود محمدی، سیداسماعیل ترابی، و بنفشه غرایی، “ارتباط سبک های مقابله ای با هوش هیجانی در دانش آموزان،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 14، no. 2 (پیاپی 53)، pp. 176–183، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/16636/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا