Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

400
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

613
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی کیفیت مدرس از دیدگاه ذی نفعان در آموزش زبان انگلیسی: ایجاد پرسش نامه

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 47

چکیده

 یکی از مهم ترین مباحث در زمینه آموزش, وجود اطمینان از کیفیت و اثرگذاری تدریس و مدرس است, ازاین رو, لازم است الگوها و ابزارهایی برای توصیف و سنجش آن ها ایجاد شود. یکی از دروس آموزشی که فراگیران زیادی به آن علاقه دارند, زبان انگلیسی است, بنابراین, ایجاد ابزار سنجش و نیز ارائه الگویی مناسب برای توصیف کیفیت تدریس و اثربخشی در این حیطه امری ضروری است. تحقیق حاضر با هدف ارائه چنین ابزار و الگویی در دو مرحله کیفی و کمی صورت پذیرفت که نتایج مرحله کیفی به ارائه یک الگو و نیز یک پرسش نامه جهت سنجش آن انجامید. نتایج مرحله کیفی نشان داد الگوی کیفیت مدرس از هفت عامل/ فاکتور اصلی تشکیل شده است: 1. پیش شرط های تدریس, 2. مهارت های عملی کلاسی, 3. مهارت های اجتماعی- ارتباطی, 4. سازمان دهی و برنامه ریزی آموزش, 5. رشد حرفه ای, 6. مهارت های مدیریت کلاس, 7. مهارت های کنترل یادگیری و رشد فراگیران. بر اساس این عوامل, یک پرسش نامه 48سوالی طراحی شد, سپس در مرحله کمی, با استفاده از روش آماری تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی, اعتبار, پایایی و معناداری تمام عوامل و سوالات سازنده آن ها بررسی شد. بر اساس نتایج آماری به دست آمده می توان هم الگوی ارائه شده و هم پرسش نامه را قابل قبول و قابل استفاده دانست. پرسش نامه حاصل از این مطالعه می تواند در ارزیابی مدرسان و نیز کنترل کیفی آموزشگاه های زبان و نیز درصورت نیاز, در مدارس استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری، رامین، بهشتی پرور، میلاد، و کیانی، غلامرضا. (1396). ارائه الگوی کیفیت مدرس از دیدگاه ذی نفعان در آموزش زبان انگلیسی: ایجاد پرسش نامه. جستارهای زبانی، 8(1 (36))، 23-47. SID. https://sid.ir/paper/166377/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری رامین، بهشتی پرور میلاد، کیانی غلامرضا. ارائه الگوی کیفیت مدرس از دیدگاه ذی نفعان در آموزش زبان انگلیسی: ایجاد پرسش نامه. جستارهای زبانی[Internet]. 1396؛8(1 (36)):23-47. Available from: https://sid.ir/paper/166377/fa

    IEEE: کپی

    رامین اکبری، میلاد بهشتی پرور، و غلامرضا کیانی، “ارائه الگوی کیفیت مدرس از دیدگاه ذی نفعان در آموزش زبان انگلیسی: ایجاد پرسش نامه،” جستارهای زبانی، vol. 8، no. 1 (36)، pp. 23–47، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166377/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا