Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,208
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

753
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سطح اجتماعی شدن حرفه ای فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 25

چکیده

 مقدمه: حرفه ای شدن از مفاهیم بنیادی و پایه ای پرستاری است, این پدیده حاصل تعامل فرد–محیط کاری و ارتباطات بین فردی می باشد. این ارتباط به اعضای گروه امکان می دهد تا خودشان و منابع خود را نظم و سازمان بخشند و با همکاری یکدیگر مشکلات خود را رفع نمایند. لذا دانشجویان پرستاری باید در طول دوره تحصیل خود به سطح مناسبی از اجتماعی شدن دست یابند. مطالعات اندکی در کشورمان در زمینه بررسی سطح اجتماعی شدن دانشجویان پرستاری انجام شده است. هدف این مطالعه بررسی سطح اجتماعی شدن حرفه ای فارغ التحصیلان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی تبریز می باشد.مواد و روشها: این مطالعه توصیفی در سال 1389 انجام شد. در این مطالعه 28 فارغ التحصیل کارشناسی پرستاری با روش سرشماری شرکت نمودند. برای جمع آوری داده ها از «پرسشنامه اجتماعی شدن حرفه ای» استفاده شد که حاوی 48 گزینه است. نمره این پرسشنامه از 48 تا 336 متغیر است تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی انجام شد.یافته ها: 71.4 درصد فارغ التحصیلان پرستاری در طی دوره تحصیل دارای یک الگو در پرستاری بودند, مربیان بالینی 60.7 درصد و پرستاران 25 درصد بهترین الگوهای آنها در انتقال فرهنگ پرستاری ذکر شدند. میانگین نمره اجتماعی شدن حرفه ای دانشجویان 29.5±249.9 بوده و 6 دانشجو (21.4 %) در سطح متوسط و 22 دانشجو (78.6%) در سطح زیاد اجتماعی شدن قرار داشتند.بحث و نتیجه گیری: سطح اجتماعی شدن حرفه ای دانشجویان پرستاری قابل قبول می باشد. با توجه به کم بودن متون پژوهشی در این زمینه و اهمیت توانمندی حرفه ای دانشجویان پرستاری در تحقق رسالت نظام سلامت, انجام مطالعات بیشتر با رفع محدودیت های مطالعه حاصل, پیشنهاد می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهیم، احمد، لطفی، مژگان، و رحمانی، آزاد. (1389). سطح اجتماعی شدن حرفه ای فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مجله پرستاری و مامایی، 5(20)، 19-25. SID. https://sid.ir/paper/166877/fa

    Vancouver: کپی

    شهیم احمد، لطفی مژگان، رحمانی آزاد. سطح اجتماعی شدن حرفه ای فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مجله پرستاری و مامایی[Internet]. 1389؛5(20):19-25. Available from: https://sid.ir/paper/166877/fa

    IEEE: کپی

    احمد شهیم، مژگان لطفی، و آزاد رحمانی، “سطح اجتماعی شدن حرفه ای فارغ التحصیلان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز،” مجله پرستاری و مامایی، vol. 5، no. 20، pp. 19–25، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166877/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا