مقدمه: محیط اتاق عمل یکی از محیط های پر خطر در نظر گرفته شده است که گاها به دنبال اشتباهات پرستاران تازه کار، فوت بیماران اتفاق می افتد. این پژوهش با توجه به نیاز پرستاران اتاق عمل به تصمیم گیری سریع در موقعیت های اورژانس و با هدف تعیین تاثیر آموزش تلفیقی شبیه سازی و راهبردهای تفکر انتقادی بر تصمیم گیری بالینی در دانشجویان اتاق عمل انجام گردید.مواد و روش ها: این پژوهش مطالعه نیمه تجربی بر روی دانشجویان ترم اول کارشناسی اتاق عمل ( (n=2با طرح دو گروه تجربی (n=17) و گروه کنترل (n=15) انجام گردید. در ابتدا توسط ابزار تصمیم گیری بالینی جانکیز پیش آزمون از دانشجویان گرفته شد و سپس 8 جلسه آموزش عملکرد فرد اسکراب و سیار به روش شبیه سازی و راهبردهای تفکر انتقادی در گروه تجربی و آموزش شبیه سازی به تنهایی در گروه کنترل انجام گردید و در نهایت نمره تصمیم گیری بالینی در پس آزمون مورد ارزیابی قرار گرفت. با استفاده از نرم افزار spss/ver.17 مقایسه میانگین نمرات تصمیم گیری بالینی در قبل و بعد از روش آموزش استفاده گردید.یافته ها: در نهایت بین نمره تصمیم گیری بالینی در گروه تحت آموزش شبیه سازی و راهبردهای تفکر انتقادی در مقابل گروه شبیه سازی به تنهایی تفاوت معنی دار آماری یافت نشد.بحث و نتیجه گیری: به عنوان دلایل عدم وجود تفاوت معناداری آماری بین روش آموزش و نمره تصمیم گیری بالینی می توان به تعداد نمونه های اندک، زمان و جلسات محدود آموزشی اشاره نمود. انجام مطالعات بیشتر در این زمینه با رفع محدودیت های حاضر ضروری به نظر می رسد.