مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

532
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

247
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

همبستگی هوش هیجانی با سطح اجتماعی شدن حرفهای دانشجویان اتاق عمل

صفحات

 صفحه شروع 74 | صفحه پایان 83

چکیده

 زمینه و هدف: فرآیند اجتماعی شدن در سرتاسر زندگی انسان ها جریان دارد. برای بهبود این فرایند باید عوامل تقویت کننده آن شناسایی شوند. مطالعه حاضر با هدف تعیین ارتباط هوش هیجانی با اجتماعی شدن حرفه ای دانشجویان اتاق عمل دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد. روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه مقطعی از نوع همبستگی است که پس از تعیین حجم نمونه, 93 نفر از دانشجویان اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مورد مطالعه قرار گرفتند. داده ها با استفاده از سه پرسش نامه مشخصات دموگرافیک, آزمون خودگزارشی هوش هیجانی Shiring/Siberia و اجتماعی شدن حرفه ای Toit جمع آوری شدند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی در نرم افزار SPSS نسخه 16 انجام شد. یافته ها: ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که نمره سطح اجتماعی شدن حرفه ای دانشجویان با نمره کل هوش هیجانی (04/0P=) و نمره مؤلفه های مهارت اجتماعی (001/0P<), همدلی (04/0P=) و خودآگاهی (045/0P=) رابطه مستقیم داشت اما با نمره سایر مؤلفه های هوش هیجانی رابطه معنی دار نداشت (05/0P>). نتیجه گیری کلی: به نظر می رسد اجتماعی شدن حرفه ای دانشجویان اتاق عمل با میزان یادگیری در محیط آکادمیک و میزان هوش هیجانی آن ها ارتباط دارد. بنابراین با توجه به اهمیت هوش و استعداد و اجتماعی شدن در محیط بالینی در مراقبت جامع و انسانی از مددجویان, آموزش مهارت های تقویت هوش هیجانی به دانشجویان ضروری می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نیک نژاد، ریحانه، اکبری، محمد، مقدسی، جعفر، و قدمی، احمد. (1397). همبستگی هوش هیجانی با سطح اجتماعی شدن حرفهای دانشجویان اتاق عمل. نشریه پرستاری ایران، 31(113 )، 74-83. SID. https://sid.ir/paper/515813/fa

    Vancouver: کپی

    نیک نژاد ریحانه، اکبری محمد، مقدسی جعفر، قدمی احمد. همبستگی هوش هیجانی با سطح اجتماعی شدن حرفهای دانشجویان اتاق عمل. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1397؛31(113 ):74-83. Available from: https://sid.ir/paper/515813/fa

    IEEE: کپی

    ریحانه نیک نژاد، محمد اکبری، جعفر مقدسی، و احمد قدمی، “همبستگی هوش هیجانی با سطح اجتماعی شدن حرفهای دانشجویان اتاق عمل،” نشریه پرستاری ایران، vol. 31، no. 113 ، pp. 74–83، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515813/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button