مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,016
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,173
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل یابی معادلات ساختاری رابطه بین ابعاد عدالت سازمانی، اعتماد، تعهد مستمر و عاطفی با ادراک معلمان از خودکارآمدی نقش مدیران آموزشی شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 42

چکیده

 این پژوهش, با هدف بررسی رابطه بین ابعاد عدالت سازمانی, اعتماد, تعهد مستمر و عاطفی با ادراک معلمان از خودکارآمدی نقش مدیران آموزشی شهر اصفهان به مرحله اجرا در آمد. روش پژوهش همبستگی و جامعه آماری آن تمامی معلمان مرد و زن نواحی پنجگانه آموزش و پرورش شهر اصفهان بوده اند. با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای که در آن نسبت سهم شرکت کنندگان نیز در نظر گرفته شده بود و با فرمول تعیین حجم کوهن و همکاران (2000), 361 نفر (127 مرد و 234 زن) انتخاب و به منظور جمع آوری داده های پژوهش در بین آنها پرسشنامه های عدالت توزیعی, رویه ای و تعاملی, اعتماد به سازمان و مدیر, تعهد مستمر, تعهد عاطفی و خودکارآمدی نقش مدیر توزیع گردید. روایی صوری و محتوایی و پایایی این پرسشنامه ها به دقت بررسی و مورد تایید قرارگرفت. در راستای بررسی فرضیه های پژوهش داده های حاصل برای تحلیل به صفحات داده های خام نرم افزار بسته آماری علوم اجتماعی و برای برازش مدل علی معادلات ساختاری به نرم افزار لیزرل منتقل گردید. یافته های بدست آمده از تحلیل های آماری نشان داد که ابعاد عدالت سازمانی, اعتماد, تعهد مستمر و تعهد عاطفی با ادراک معلمان از خودکار آمدی نقش مدیران رابطه دارد. هم چنین مدل علی طراحی شده در پژوهش بر اساس الگوی معادلات ساختاری برازش گردید. شاخص نیکوئی برازش 80.0 (GFI) و شاخص تصحیح یافته آن 0.41(AGFI) و ریشه میانگین مجذور باقی مانده ها در مدل متغیرهای مکنون RMSEA=0.177 بود. بنابراین مدل دارای برازش نسبتا خوبی بوده است و به این ترتیب مدل معادلات ساختاری رابطه بین ابعاد عدالت سازمانی, اعتماد و تعهد نسبتا قادر به پیش بینی خودکارآمدی نقش مدیران آموزشی می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادی، محمدعلی، مشفقی، نزهت الزمان، و سیادت، سیدعلی. (1392). مدل یابی معادلات ساختاری رابطه بین ابعاد عدالت سازمانی, اعتماد, تعهد مستمر و عاطفی با ادراک معلمان از خودکارآمدی نقش مدیران آموزشی شهر اصفهان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 4(4 پیاپی (16))، 19-42. SID. https://sid.ir/paper/168582/fa

    Vancouver: کپی

    نادی محمدعلی، مشفقی نزهت الزمان، سیادت سیدعلی. مدل یابی معادلات ساختاری رابطه بین ابعاد عدالت سازمانی, اعتماد, تعهد مستمر و عاطفی با ادراک معلمان از خودکارآمدی نقش مدیران آموزشی شهر اصفهان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1392؛4(4 پیاپی (16)):19-42. Available from: https://sid.ir/paper/168582/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی نادی، نزهت الزمان مشفقی، و سیدعلی سیادت، “مدل یابی معادلات ساختاری رابطه بین ابعاد عدالت سازمانی, اعتماد, تعهد مستمر و عاطفی با ادراک معلمان از خودکارآمدی نقش مدیران آموزشی شهر اصفهان،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 4، no. 4 پیاپی (16)، pp. 19–42، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168582/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button