مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,144
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

354
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل تاثیرگذار بر برنامه های توسعه آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی ایران (چهارچوبی برای برنامه ریزی اجرا و ارزیابی)

صفحات

 صفحه شروع 229 | صفحه پایان 242

چکیده

 این تحقیق به منظورشناسایی عوامل تاثیرگذار بر برنامه های توسعه آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی کشورمان انجام شد. روش تحقیق از نظر شیوه گردآوری اطلاعات توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری پژوهش, مدیران دانشگاه های دولتی شهر تهران بوده که 386 نفر به روش نمونه گیری سرشماری برای مطالعه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه و تحلیل محتوا در کنار پرسشنامه محقق ساخته است که روایی آن با مطالعه منابع و اخذ نظرات استادان با تجربه و صاحب نظر در زمینه آموزش کارآفرینی به دست آمد و برای محاسبه پایایی, از آزمون آلفای کرانباخ استفاده که میزان عامل سیاستگذاری a=0.87 و عامل حوزه قلمرو آموزش a=0.84 ارزیابی شد. برای تحلیل داده ها, از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد سیاست ها و حوزه قلمرو آموزش بر برنامه های توسعه آموزش کارآفرینی تاثیر دارد. و بین مولفه های آموزشی تدوین سیاست, اجرا و ارزیابی سیاست, طراحی, اجرای, محتوای و ارزشیابی دوره در برنامه های توسعه آموزش-کارآفرینی در نظام آموزش عالی ایران رابطه مستقیم و مثبت به دست آمد. هم چنین یافته ها بیانگر آن است که شاخص های برازندگی اولیه در تایید الگوی سیاست گذاری و مولفه های آموزشی اثر گذار بر برنامه های توسعه آموزش کارآفرینی دانشگاهی تناسب داشتن الگو را تایید می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حجازی، اسد، نوه ابراهیم، عبدالرحیم، بهرنگی، محمدرضا، و زین آبادی، حسن رضا. (1394). شناسایی عوامل تاثیرگذار بر برنامه های توسعه آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی ایران (چهارچوبی برای برنامه ریزی اجرا و ارزیابی). رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 6(1 (پیاپی 21))، 229-242. SID. https://sid.ir/paper/168652/fa

    Vancouver: کپی

    حجازی اسد، نوه ابراهیم عبدالرحیم، بهرنگی محمدرضا، زین آبادی حسن رضا. شناسایی عوامل تاثیرگذار بر برنامه های توسعه آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی ایران (چهارچوبی برای برنامه ریزی اجرا و ارزیابی). رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1394؛6(1 (پیاپی 21)):229-242. Available from: https://sid.ir/paper/168652/fa

    IEEE: کپی

    اسد حجازی، عبدالرحیم نوه ابراهیم، محمدرضا بهرنگی، و حسن رضا زین آبادی، “شناسایی عوامل تاثیرگذار بر برنامه های توسعه آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی ایران (چهارچوبی برای برنامه ریزی اجرا و ارزیابی)،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 21)، pp. 229–242، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168652/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button