مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,162
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,029
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و تحلیل نقش مولفه های آموزشی در توسعه آموزش کارآفرینی دانشگاهی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه خوارزمی در سال تحصیلی 92-1391

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 118

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی نقش مولفه های آموزشی بر برنامه های توسعه آموزش کارآفرینی دانشگاهی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه خوارزمی در سال تحصیلی 1391-1392 انجام شده است. روش تحقیق از نظر شیوه گردآوری اطلاعات توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف, کاربردی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان مقاطع تحصیلی (دکتری, کارشناسی ارشد و کارشناسی) بوده که 220 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای برای مطالعه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته می باشد که روایی آن با مطالعه منابع و اخذ نظرات استادان با تجربه و صاحب نظر در زمینه آموزش کارآفرینی به دست آمد و برای محاسبه پایایی, از آزمون آلفای کرانباخ استفاده که میزان آن a=0.93 ارزیابی شد. برای تحلیل داده ها, از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که سیاست های تعیین شده بر توسعه آموزش کارآفرینی در دانشگاه تاثیر دارد. و بین مولفه های آموزشی اجرای برنامه, محتوای دوره و ارزشیابی در توسعه آموزش کارآفرینی در دانشگاه رابطه مستقیم و مثبت به دست آمد. همچنین یافته ها بیانگر آن است که شاخص های برازندگی اولیه در تایید الگوی سیاستگذاری و مولفه های آموزشی اثرگذار بر توسعه برنامه های آموزش کارآفرینی دانشگاهی تناسب داشتن الگو را تایید می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حجازی، اسد، نوه ابراهیم، عبدالرحیم، بهرنگی، محمدرضا، و زین آبادی، حسن رضا. (1393). شناسایی و تحلیل نقش مولفه های آموزشی در توسعه آموزش کارآفرینی دانشگاهی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه خوارزمی در سال تحصیلی 92-1391. مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، 8(29)، 99-118. SID. https://sid.ir/paper/181847/fa

    Vancouver: کپی

    حجازی اسد، نوه ابراهیم عبدالرحیم، بهرنگی محمدرضا، زین آبادی حسن رضا. شناسایی و تحلیل نقش مولفه های آموزشی در توسعه آموزش کارآفرینی دانشگاهی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه خوارزمی در سال تحصیلی 92-1391. مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)[Internet]. 1393؛8(29):99-118. Available from: https://sid.ir/paper/181847/fa

    IEEE: کپی

    اسد حجازی، عبدالرحیم نوه ابراهیم، محمدرضا بهرنگی، و حسن رضا زین آبادی، “شناسایی و تحلیل نقش مولفه های آموزشی در توسعه آموزش کارآفرینی دانشگاهی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه خوارزمی در سال تحصیلی 92-1391،” مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، vol. 8، no. 29، pp. 99–118، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181847/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button