مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

984
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

762
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تمرین کاتا در کاهش رفتارهای کلیشه ای سه پسر مبتلا به نشانگان آسپرگر

صفحات

 صفحه شروع 54 | صفحه پایان 64

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی تمرین کاتا بر کاهش رفتارهای کلیشه ای در نشانگان آسپرگر بود. روش: در پژوهش تک آزمودنی حاضر, سه پسر مبتلا به نشانگان آسپرگر به مدت 12 هفته تحت آموزش کاتای هیان شودان قرار گرفتند. با کاربرد طرح خط پایه چندگانه برای آزمودنی ها در یک شیوه زمانی پلکانی, تغییر در شدت رفتارهای کلیشه ای در طول مداخله و یک ماه پس از پایان مداخله, در توالی های یک هفته ای بررسی شد. برای گردآوری داده ها مقیاس رتبه بندی اوتیسم گیلیام- ویرایش دوم (GARS-SE) به کار رفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها, پس از رسم نمودار و محفظه ثبات و روند برای نمودارها, با کاربرد روش تحلیل درون موقعیتی و میان موقعیتی, اثربخشی متغیر مستقل بر متغیر وابسته بررسی شد. یافته ها: مداخله در مورد هر سه آزمودنی اثر بخش بود (با83.33 PND درصد برای آزمودنی اول و دوم و 91.67 رصد برای آزمودنی سوم) و این کاهش یک ماه پس از مداخله پایدار ماند. نتیجه گیری: آموزش طولانی مدت کاتا به کاهش پایدار رفتارهای کلیشه ای سه کودک مبتلا به نشانگان آسپرگر منجر شد, ولی برای اعتماد به یافته ها به طرح های تجربی با تعداد بیشتری آزمودنی نیاز است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهرامی، فاطمه، موحدی، احمدرضا، مرندی، سیدمحمد، و عابدی، احمد. (1392). تاثیر تمرین کاتا در کاهش رفتارهای کلیشه ای سه پسر مبتلا به نشانگان آسپرگر. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 19(1 (پیاپی 72))، 54-64. SID. https://sid.ir/paper/16866/fa

    Vancouver: کپی

    بهرامی فاطمه، موحدی احمدرضا، مرندی سیدمحمد، عابدی احمد. تاثیر تمرین کاتا در کاهش رفتارهای کلیشه ای سه پسر مبتلا به نشانگان آسپرگر. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1392؛19(1 (پیاپی 72)):54-64. Available from: https://sid.ir/paper/16866/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه بهرامی، احمدرضا موحدی، سیدمحمد مرندی، و احمد عابدی، “تاثیر تمرین کاتا در کاهش رفتارهای کلیشه ای سه پسر مبتلا به نشانگان آسپرگر،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 19، no. 1 (پیاپی 72)، pp. 54–64، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/16866/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button