مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,220
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

856
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی برنامه درسی اجرا شده درس مطالعات اجتماعی آموزش متوسطه شاخه نظری، با استفاده از مدل سه بعدی روبیتایل

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 108

چکیده

 پژوهش با هدف کلی ارزشیابی برنامه درسی اجرا شده درس مطالعات اجتماعی آموزش متوسطه شاخه نظری با تاکید بر مدل روبیتایل انجام شده است. این پژوهش به روش توصیفی از نوع پیمایشی انجام گرفت و جامعه آماری آن دربرگیرنده تمامی دبیران مرد و زن درس مطالعات اجتماعی آموزش متوسطه شاخه نظری در استان گیلان به تعداد 272 نفر بود. حجم نمونه پژوهش 165 نفر بوده که به روش تصادفی خوشه ای گزینش شدند. ابزار پژوهش, پرسشنامه محقق ساخته 29 گویه ای بوده است. در زمینه روایی پرسشنامه, تاکید پژوهشگران بیش تر بر روایی محتوایی بوده که قضاوت و تایید متخصصین و همچنین مشورت با جمعی از دبیران این امر را ممکن نمود. پایایی پرسشنامه بر اساس آزمون آلفای کرونباخ 0.82 محاسبه گردید. جهت تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی که دربرگیرنده فراوانی, درصد و میانگین بود و همچنین از روش آمار استنباطی آزمون خی دو استفاده شد. نتایج این پژوهش بیانگر آن بود که برنامه درسی اجرا شده درس مطالعات اجتماعی آموزش متوسطه شاخه نظری؛ 1- با هدف های نظام آموزشی متناسب است. 2- شرایط و امکانات متناسب را به میزان کمی در اختیار دانش آموزان گذارده است. 3- به میزان کمی به تفاوت های فردی دانش آموزان توجه دارد. 4- به موفقیت تحصیلی دانش آموزان توجه دارد. 5- به میزان کمی اثربخشی لازم را داشته و نیازمند فعالیت های جبرانی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کاظم پور، اسماعیل، و غفاری، خلیل. (1388). ارزشیابی برنامه درسی اجرا شده درس مطالعات اجتماعی آموزش متوسطه شاخه نظری, با استفاده از مدل سه بعدی روبیتایل. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 1(3)، 89-108. SID. https://sid.ir/paper/168697/fa

    Vancouver: کپی

    کاظم پور اسماعیل، غفاری خلیل. ارزشیابی برنامه درسی اجرا شده درس مطالعات اجتماعی آموزش متوسطه شاخه نظری, با استفاده از مدل سه بعدی روبیتایل. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1388؛1(3):89-108. Available from: https://sid.ir/paper/168697/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل کاظم پور، و خلیل غفاری، “ارزشیابی برنامه درسی اجرا شده درس مطالعات اجتماعی آموزش متوسطه شاخه نظری, با استفاده از مدل سه بعدی روبیتایل،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 1، no. 3، pp. 89–108، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168697/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button