Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,450
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

702
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر برنامه درسی ویژه ارتقا خواندن، بر سطح خواندن دانش آموزان نارسا خوان پایه سوم ابتدایی شهر یاسوج

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 118

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر برنامه درسی ویژه ارتقا در سطح خواندن دانش آموزان نارساخوان پایه سوم ابتدایی بوده است. طرح پژوهش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه کنترل بوده است. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان نارساخوان پایه سوم ابتدایی شهر یاسوج تشکیل داده اند. این پژوهش روی 30 نفر از دانش آموزان نارساخوان پایه سوم ابتدایی انجام گرفته است و آزمودنیها بطور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفته اند, تعداد آزمودنیها در هر گروه برابر 15 نفر است. برای تشخیص نارساخوانی آزمودنیها, از آزمون هوشی ریون, آزمون بندرگشتالت, چک لیست نارساخوانی و همچنین از آزمون تشخیصی سطح اصفهان بعنوان ابزاری جهت مقایسه نمرات خواندن دو گروه در پیش آزمون و پس آزمون استفاده گردیده است. بطور کلی نتایج پژوهش حاضر نشان داده که برنامه درسی ارتقا سطح خواندن توانسته با آموزش مهارتهای مربوط به خواندن در کلیه این مهارتها موثر بوده و باعث کاهش معنی دار نمرات خطای دانش آموزان نارساخوان در کلیه مهارتهای خواندن مورد بررسی و افزایش مهارت خواندن آنها گردد. نتیجه کلی این که آموزش خرده مهارت های خواندن به روش تعاملی باعث تسهیل یادگیری خواندن می شود. زیرا خرده مهارت هایی که رشد نکرده اند مانع رشد مهارت های دیگر می شوند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فیاض بخش، حسین، عابدی، محمدرضا، میرشاه جعفری، سیدابراهیم، و یارمحمدیان، محمدحسین. (1388). بررسی تاثیر برنامه درسی ویژه ارتقا خواندن, بر سطح خواندن دانش آموزان نارسا خوان پایه سوم ابتدایی شهر یاسوج. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(4)، 93-118. SID. https://sid.ir/paper/168723/fa

Vancouver: کپی

فیاض بخش حسین، عابدی محمدرضا، میرشاه جعفری سیدابراهیم، یارمحمدیان محمدحسین. بررسی تاثیر برنامه درسی ویژه ارتقا خواندن, بر سطح خواندن دانش آموزان نارسا خوان پایه سوم ابتدایی شهر یاسوج. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1388؛2(4):93-118. Available from: https://sid.ir/paper/168723/fa

IEEE: کپی

حسین فیاض بخش، محمدرضا عابدی، سیدابراهیم میرشاه جعفری، و محمدحسین یارمحمدیان، “بررسی تاثیر برنامه درسی ویژه ارتقا خواندن, بر سطح خواندن دانش آموزان نارسا خوان پایه سوم ابتدایی شهر یاسوج،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 2، no. 4، pp. 93–118، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168723/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا