Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,486
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

966
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش آگاهی واج شناختی بر سرعت، دقت و درک مطلب دانش آموزان نارساخوان

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 53

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش آگاهی واج شناختی بر سرعت, دقت و درک مطلب دانش آموزان نارساخوان پایه دوم ابتدایی انجام گرفت. طرح پژوهش حاضر آزمایشی با پیش آزمون - پس آزمون گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان دختر نارساخوان مقطع دوم ابتدایی شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 91 - 90 بود. برای نمونه گیری از روش نمونه گیری خوشه ای استفاده شد. پس از شناسایی کودکان نارساخوان 30 نفر از آن ها انتخاب گردید و به شکل تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. سپس برای گروه آزمایش جلسات آموزش آگاهی واج شناختی برگزار شد و گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکرد. برای گردآوری داده ها از چک لیست نارساخوانی, آزمون تشخیص خواندن, آزمون ماتریس های پیش رونده رنگی ریون و آزﻣﻮن آﮔﺎهی واج شناختی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون آماری کوواریانس استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که میانگین نمره ها دقت, سرعت, درک مطلب و خواندن کل پس آزمون گروه آزمایش با پیش آزمون تفاوت معناداری نشان می دهد. با توجه به نتایج پژوهش می توان گفت که آموزش آگاهی واج شناختی موجب بهبودی خواندن در دانش آموزان نارساخوان می گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کرمی، جهانگیر، عباسی، زینب، و زکی یی، علی. (1392). تاثیر آموزش آگاهی واج شناختی بر سرعت, دقت و درک مطلب دانش آموزان نارساخوان. ناتوانی های یادگیری، 2(3 (پیاپی 6))، 38-53. SID. https://sid.ir/paper/210201/fa

Vancouver: کپی

کرمی جهانگیر، عباسی زینب، زکی یی علی. تاثیر آموزش آگاهی واج شناختی بر سرعت, دقت و درک مطلب دانش آموزان نارساخوان. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1392؛2(3 (پیاپی 6)):38-53. Available from: https://sid.ir/paper/210201/fa

IEEE: کپی

جهانگیر کرمی، زینب عباسی، و علی زکی یی، “تاثیر آموزش آگاهی واج شناختی بر سرعت, دقت و درک مطلب دانش آموزان نارساخوان،” ناتوانی های یادگیری، vol. 2، no. 3 (پیاپی 6)، pp. 38–53، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210201/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا