مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,382
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

827
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی مدل عدالت سازمانی با تکیه بر اعتماد سازمانی برای آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تعیین رابطه بین اعتماد سازمانی با عدالت سازمانی ادراک شده دبیران آموزش و پرورش بوده است. روش پژوهش همبستگی بوده و جامعه آماری این پژوهش را کلیه دبیران دوره متوسطه آموزش و پرورش شهر اصفهان در سال تحصیلی 89-1388 تشکیل دادند. شیوه نمونه گیری, خوشه ای چندمرحله ای بود که در نهایت 363 نفر به طور تصادفی برای پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش دو پرسشنامه عدالت سازمانی (etal, 1998 Moorman) و اعتماد سازمانی (2003 ,Ruder) است که روایی آنها به لحاظ محتوا تامین شده و ضریب اعتبار آنها به روش آلفای کرونباخ به ترتیب معادل 0.95 و 0.89 به دست آمده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش معادلات ساختاری استفاده شده است. به طور کلی یافته های پژوهش نشان می دهد که اعتماد به سازمان, به تنهائی 5% واریانس عدالت تعاملی را تبیین می کند. با ورود اعتماد به مدیر, میزان واریانس تبیین شده به 13% و با ورود اعتماد به همکاران به 0.18% افزایش می یابد. روابط بین اعتماد به سازمان, اعتماد به مدیر و اعتماد به همکاران با عدالت  P<0.05معنی دار بوده است. به طور کلی نتایج پژوهش نشان می دهد که شاخص GFI برابر با 0.95 و شاخص AGFI برابر با 0.8 بود که حاکی از برازندگی مطلوب مدل تجربی پژوهش می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفیع پورمطلق، فرهاد، جعفری، پریوش، یارمحمدیان، محمدحسین، و دلاور، علی. (1390). ارزیابی مدل عدالت سازمانی با تکیه بر اعتماد سازمانی برای آموزش و پرورش. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(4 (پیاپی 8))، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/168765/fa

    Vancouver: کپی

    شفیع پورمطلق فرهاد، جعفری پریوش، یارمحمدیان محمدحسین، دلاور علی. ارزیابی مدل عدالت سازمانی با تکیه بر اعتماد سازمانی برای آموزش و پرورش. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1390؛2(4 (پیاپی 8)):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/168765/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد شفیع پورمطلق، پریوش جعفری، محمدحسین یارمحمدیان، و علی دلاور، “ارزیابی مدل عدالت سازمانی با تکیه بر اعتماد سازمانی برای آموزش و پرورش،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 2، no. 4 (پیاپی 8)، pp. 1–20، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168765/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button