مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,054
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

668
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه نقش انسجام مدرسه به عنوان پیشایند کارآمدی گروهی معلمان

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 60

چکیده

 کارآمدی گروهی نقشی تعیین کننده و مهم در کارآیی و اثربخشی مدرسه ایفا می کند. نتایج پژوهش های گذشته نشان می دهند که کارآمدی گروهی معلمان به گونه مستقیم و غیرمستقیم از متغیرهای زیادی نظیر رهبری تحولی مدیر, خودکارآمدی و فرهنگ مدرسه تاثیر می پذیرد. تاکنون پژوهشی تاثیر کلی ویژگی های مدرسه بر کارآمدی گروهی معلمان را بررسی نکرده است. هدف این پژوهش بررسی نقش ویژگی های اصلی مدرسه با عنوان انسجام مدرسه بر کارآمدی گروهی معلمان است. بدین منظور, از راه روش همبستگی (غیر آزمایشی) پرسش نامه های انسجام مدرسه و کارآمدی گروهی معلم با 120 معلم مقطع راهنمایی مدرسه دخترانه و پسرانه شهرستان کرج که به گونه تصادفی خوشه ای انتخاب شده بودند, تکمیل گردید. فرضیه پژوهش به وسیله ضریب همبستگی آزمون شده و به پرسش پژوهش از راه تحلیل رگرسیون گام به گام پاسخ داده شد. نتایج پژوهش نشان دادند که از میان ویژگی های اصلی مدرسه, تناسب برنامه با نیازها بیش ترین ارتباط را با کارآمدی گروهی معلمان داشته است. هم چنین, یافته های پژوهش نشان دادند که انسجام مدرسه رابطه ای مثبت و معنادار با کارآمدی گروهی معلمان دارند. از سوی دیگر, پاسخ پرسش پژوهش نشان داد 53 درصد از واریانس کارآمدی گروهی معلمان را ویژگی های اصلی مدرسه با عنوان انسجام مدرسه, تبیین می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عباسیان، حسین، محبی، مجید، و میرزاپور، سولماز. (1395). مطالعه نقش انسجام مدرسه به عنوان پیشایند کارآمدی گروهی معلمان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 7(3 (پیاپی 27))، 45-60. SID. https://sid.ir/paper/168776/fa

    Vancouver: کپی

    عباسیان حسین، محبی مجید، میرزاپور سولماز. مطالعه نقش انسجام مدرسه به عنوان پیشایند کارآمدی گروهی معلمان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1395؛7(3 (پیاپی 27)):45-60. Available from: https://sid.ir/paper/168776/fa

    IEEE: کپی

    حسین عباسیان، مجید محبی، و سولماز میرزاپور، “مطالعه نقش انسجام مدرسه به عنوان پیشایند کارآمدی گروهی معلمان،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 7، no. 3 (پیاپی 27)، pp. 45–60، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168776/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا