مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,739
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

966
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش تفکر انتقادی بر مهارت های خواندن و نوشتن دانشجویان منطقه 3 دانشگاه های آزاد اسلامی

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 42

چکیده

 هدف مقاله حاضر تعیین میزان تاثیر آموزش تفکر انتقادی بر مهارت های خواندن و نوشتن دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی در دانشگاه های منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی است. روش پژوهش از نوع تجربی (پیش آزمون - پس آزمون) است. جامعه آماری دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه های آزاد اسلامی واحد بابل و تنکابن بوده که نمونه گیری با روش تصادفی نظام مند و با استفاده از فرمول کوکران انجام شد. تعداد نمونه 113 نفر تعیین گردید برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و تحلیلی (ویلکاکسون) با نرم افزار آماری SPSS استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که آموزش توانسته است سطح مهارت های تفسیر (از میانگین 11.83 به 24.7), توضیح (از میانگین 21.17 به میانگین 39.46), تحلیل (از میانگین 18.5 به میانگین 39.7), ارزشیابی (از میانگین 21.38 به 36.79) و نقش و بازی (از 11.9 به 15.94) ارتقا دهد. بین نتایج پیش آزمون و پس آزمون خواندن انتقادی تفاوت معنی دار وجود دارد. به عبارت دیگر آموزش توانسته بر سطح مهارت های پنجگانه خواندن و نوشتن انتقادی دانشجویان تاثیر مثبت داشته باشد و موجب رشد مهارت های مربوط به آن گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رضوی، سیدعلی اصغر، نوشین فرد، فاطمه، باب الحوائجی، فهیمه، و محمداسماعیل، صدیقه. (1392). بررسی تاثیر آموزش تفکر انتقادی بر مهارت های خواندن و نوشتن دانشجویان منطقه 3 دانشگاه های آزاد اسلامی. جامعه شناسی مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH)، 4(10)، 27-42. SID. https://sid.ir/paper/170070/fa

    Vancouver: کپی

    رضوی سیدعلی اصغر، نوشین فرد فاطمه، باب الحوائجی فهیمه، محمداسماعیل صدیقه. بررسی تاثیر آموزش تفکر انتقادی بر مهارت های خواندن و نوشتن دانشجویان منطقه 3 دانشگاه های آزاد اسلامی. جامعه شناسی مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH)[Internet]. 1392؛4(10):27-42. Available from: https://sid.ir/paper/170070/fa

    IEEE: کپی

    سیدعلی اصغر رضوی، فاطمه نوشین فرد، فهیمه باب الحوائجی، و صدیقه محمداسماعیل، “بررسی تاثیر آموزش تفکر انتقادی بر مهارت های خواندن و نوشتن دانشجویان منطقه 3 دانشگاه های آزاد اسلامی،” جامعه شناسی مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH)، vol. 4، no. 10، pp. 27–42، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/170070/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button