مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,190
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

784
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تفکر انتقادی دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در سال 1389

صفحات

 صفحه شروع 166 | صفحه پایان 173

چکیده

 سابقه و هدف: ضرورت پرداختن به تفکر انتقادی در آموزش علوم پزشکی در پاسخ به تغییر سریع محیط مراقبت بهداشتی مورد تاکید قرار گرفته است. یکی از وظایف اصلی هر موسسه آموزشی پزشکی علاوه بر توسعه شایستگی های حرفه ای دانشجویان, توسعه مهارت های تصمیم گیری, مساله گشایی و خود کارآمدی است که این مهارت ها خود تحت تاثیر توانایی تمرین تفکر انتقادی است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تفکر انتقادی در دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران انجام شده است.مواد و روش ها: نمونه پژوهش شامل 196 دانشجوی کارشناسی و 28 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران است. روش پژوهش پیمایشی تحلیلی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم ب می باشد.یافته ها: سطح تفکر انتقادی جامعه پژوهش با میانگین 10.19 پایینتر از میانگین نمره در فرآیند استانداردسازی (15.89) بوده, این امر بیانگر تفکر انتقادی ضعیف جامعه تحقیق است. سایر یافته ها نشان داد که بین تفکر انتقادی و متغیرهای جمعیت شناختی مقطع تحصیلی و رشته رابطه معنی دار وجود دارد. در بین ابعاد تفکر انتقادی تنها در بعد استنباط بین دو مقطع تفاوت معنی دار مشاهده شد و مقطع کارشناسی ارشد میانگین بالاتری داشت.استنتاج: نتایج پژوهش حاکی از ضعف تفکر انتقادی دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در تمامی ابعاد است که این امر ضرورت آموزش مهارت های تفکر انتقادی در سطح دانشگاه ها را نشان میدهد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حریری، نجلا، و باقری نژاد، زهره. (1390). بررسی تفکر انتقادی دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در سال 1389. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، 21(1 (ویژه نامه))، 166-173. SID. https://sid.ir/paper/44748/fa

    Vancouver: کپی

    حریری نجلا، باقری نژاد زهره. بررسی تفکر انتقادی دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در سال 1389. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)[Internet]. 1390؛21(1 (ویژه نامه)):166-173. Available from: https://sid.ir/paper/44748/fa

    IEEE: کپی

    نجلا حریری، و زهره باقری نژاد، “بررسی تفکر انتقادی دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در سال 1389،” مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، vol. 21، no. 1 (ویژه نامه)، pp. 166–173، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/44748/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا