مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,829
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,353
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش برنامه درسی پنهان بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 82

چکیده

 پژوهش حاضر, به بررسی برنامه درسی پنهان بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقاطع دبیرستان پسرانه - دخترانه شهر نیشابور در سال تحصیلی 91-90 می پردازد. هدف پژوهش حاضر, تاثیر مهمترین بعد برنامه درسی پنهان (محیط اجتماعی) بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان سال سوم متوسطه که امتحانات آنان سراسری است می باشد. روش تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ نوع توصیفی - استنباطی می باشد. در خصوص روائی پرسشنامه از آزمون هالپین کرافت که پرسشنامه ای جهانی است استفاده شده و پایایائی آن با تغییرات انجام شده 0.884 می باشد. تعداد جامعه آماری 290 نفر می باشد. پرسشنامه هالپین کرافت که با آن محیط اجتماعی مدارس سنجیده می شود شامل روابط مدیر و کارکنان با دانش آموزان, روابط معلمان با دانش آموزان و رابطه دانش آموزان با یکدیگر را شامل می شود, نتایج حاصله نشان داد که: 1- محیط های اجتماعی مدارس خاص (نمونه - شاهد) و دولتی از نظر باز - بسته بودن با هم متفاوتند. 2- محیط های اجتماعی مدارس نمونه از شاهد و شاهد از دولتی بازترند. 3- محیط های اجتماعی مدارس دخترانه نسبت به پسرانه بازترند. 4- محیط های اجتماعی باز 0.21 از عملکرد تحصیلی (معدل پایانی) دانش آموزان را تبیین می کند. 5- با بسته شدن محیط های اجتماعی مدارس عملکرد تحصیلی (معدل پایانی) دانش آموزان کاهش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جانعلیزاده، حیدر، شارع پور، محمود، و کاشفی راد، رضا. (1391). بررسی نقش برنامه درسی پنهان بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان. جامعه شناسی مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH)، 3(8)، 59-82. SID. https://sid.ir/paper/170146/fa

    Vancouver: کپی

    جانعلیزاده حیدر، شارع پور محمود، کاشفی راد رضا. بررسی نقش برنامه درسی پنهان بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان. جامعه شناسی مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH)[Internet]. 1391؛3(8):59-82. Available from: https://sid.ir/paper/170146/fa

    IEEE: کپی

    حیدر جانعلیزاده، محمود شارع پور، و رضا کاشفی راد، “بررسی نقش برنامه درسی پنهان بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان،” جامعه شناسی مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH)، vol. 3، no. 8، pp. 59–82، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/170146/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button