مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

894
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

226
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

به سازی برنامه های درسی آموزش عالی؛ گامی در جهت پرورش دانش آموختگان خلاق

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 120

چکیده

 مقدمه: منابع انسانی محدودتر از منابع غنی طبیعی نیستند. در عین حال, همان طور که منابع طبیعی میزان معینی دارند و باید با برنامه ریزی های دقیق علمی مورد بهره برداری قرار گیرند, منابع انسانی نیز نامحدود نیستند و در بهره گیری کارآمد از آنها باید کمال مراقبت به عمل آید. پیشرفت هر جامعه, پیش از امکانات مالی به تولید و نوآوری افراد و نه تقلید و استفاده از راهنمای مکشوف و تقریبا منسوخ بستگی دارد. اولین شرط اجرای چنین سیاستی ایجاد زمینه های مناسب برای پرورش خلاقیت ها است. برای انجام این مهم باید برنامه های درسی آموزش عالی به صورت مساله محور و تلفیقی تدوین شوند. هدف این مقاله, بررسی ضرورت و مزایای بهره گیری این رویکردهای برنامه درسی در دانشگاه ها برای پرورش خلاقیت و نوآوری در دانش آموختگان بود.نتیجه گیری: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی باید زمینه های لازم برای استفاده از رویکردهای یادگیری عمیق را فراهم آورند. به این منظور, استفاده از شیوه های فعال تدریس که مستلزم توجه به فرآیند یادگیری و تحقق آن (و نه صرفا افزایش اطلاعات) و درگیری مداوم دانشجویان در یادگیری و تعامل بیشتر آنان با یکدیگر و با معلمان خود است پیشنهاد می شود تا روحیه و مهارت خلاقیت, نوآوری و حل مساله در دانش آموختگان پرورش یابد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مومنی مهمویی، محسن. (1388). به سازی برنامه های درسی آموزش عالی؛ گامی در جهت پرورش دانش آموختگان خلاق. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 2(3)، 117-120. SID. https://sid.ir/paper/174189/fa

    Vancouver: کپی

    مومنی مهمویی محسن. به سازی برنامه های درسی آموزش عالی؛ گامی در جهت پرورش دانش آموختگان خلاق. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1388؛2(3):117-120. Available from: https://sid.ir/paper/174189/fa

    IEEE: کپی

    محسن مومنی مهمویی، “به سازی برنامه های درسی آموزش عالی؛ گامی در جهت پرورش دانش آموختگان خلاق،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 2، no. 3، pp. 117–120، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174189/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button