مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,849
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

950
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی به وسیله آزمون های چندگزینه ای

صفحات

 صفحه شروع 177 | صفحه پایان 182

چکیده

ارزشیابی به وسیله آزمون های چندگزینه ای            مقدمه: ارزشیابی, فرآیند نظام مند گردآوری, تحلیل و تفسیر داده ها به منظور ارزش گذاری و قضاوت است. اساتید و معلمان باید از میان روش های مختلف ارزشیابی, متناسب با اهداف آموزشی خود, بهترین روش را برگزینند.سوالات چندگزینه ای, از رایج ترین آزمون ها در علوم پزشکی هستند. این آزمون ها به علت عینیت کامل, از حداکثر پایایی ممکن برخوردارند, اما روایی آنها هنوز مورد توجه صاحب نظران بحث ارزشیابی قرار دارد. با این که آزمون های چندگزینه ای به صورت گسترده به خصوص در پرستاری و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند, اما مطالعات در این زمینه حاکی از ایرادهای اساسی در طراحی این نوع سوالات است.نتیجه گیری: با توجه به آنکه آزمون های چندگزینه ای از نظر پایایی و عینی بودن, که از چالش انگیزترین جنبه های آزمون است, از کفایت بالایی برخوردارند, با تلاش در زمینه ارتقای جنبه های روایی محتوا و ساختار, به یکی از مطلوب ترین شیوه های ارزشیابی دانش فراگیران تبدیل می شوند. بنابراین, تجدیدنظر و مطالعه بیشتر اساتید در رابطه با قواعد طراحی سوالات چندگزینه ای امری الزامی به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملاهادی، محسن. (1388). ارزشیابی به وسیله آزمون های چندگزینه ای. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 2(4)، 177-182. SID. https://sid.ir/paper/174269/fa

    Vancouver: کپی

    ملاهادی محسن. ارزشیابی به وسیله آزمون های چندگزینه ای. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1388؛2(4):177-182. Available from: https://sid.ir/paper/174269/fa

    IEEE: کپی

    محسن ملاهادی، “ارزشیابی به وسیله آزمون های چندگزینه ای،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 2، no. 4، pp. 177–182، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174269/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button