مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,204
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

656
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آزمون گروهی بر ماندگاری اطلاعات

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 145

چکیده

 اهداف: طراحی فعالیت های گروهی نقش مهمی در آموزش پزشکان و آمادگی برای ایفای نقش حرفه ای شان در آینده دارد. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آزمون گروهی در ماندگاری اطلاعات در دانشجویان پزشکی انجام شد.روش ها: در مطالعه ای توصیفی, مقطعی, دانشجویان پزشکی کلاس فیزیولوژی مقطع علوم پایه به دو گروه A (n=16) و B (n=24) تقسیم شدند. در ابتدا, برای هر دو گروه آزمون به شکل انفرادی برگزار شد و سپس بلافاصله پس از پایان آزمون, دانشجویان گروه B به گروه های 3-2 نفری تقسیم شدند و به همان سوالات به شکل گروهی پاسخ دادند. هر دو گروه به شکل انفرادی در آزمون مجددی که یک ماه بعد با سوالات تصادفی از آزمون 1 برگزار شد, شرکت کردند. آنالیز اطلاعات با آزمون T زوجی انجام شد.یافته ها: میزان ماندگاری محتویات دوره در دانشجویان گروه A معادل 13.86±0.63 و به طور معنی داری (p<0.03) پایین تر از گروه B معادل 15.02±0.31 بود. همچنین, میانگین نمرات پاسخ دهی انفرادی دانشجویان گروه B در آزمون اولیه (15.67±0.45) و میانگین نمرات پاسخ دهی گروهی همان دانشجویان به سوالات (16.1±0.44) بود. عملکرد دانشجویان وقتی به شکل گروهی به سوالات پاسخ دادند, به طور معنی داری بالاتر بود.نتیجه گیری: می توان از آزمون ها علاوه بر استفاده به عنوان وسیله ارزیابی دانشجویان, برای کمک به یادگیری دانشجو و آموزش کار گروهی بهره برد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حق جوی جوانمرد، شقایق، و امید، اطهر. (1388). تاثیر آزمون گروهی بر ماندگاری اطلاعات. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 2(4)، 143-145. SID. https://sid.ir/paper/174274/fa

    Vancouver: کپی

    حق جوی جوانمرد شقایق، امید اطهر. تاثیر آزمون گروهی بر ماندگاری اطلاعات. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1388؛2(4):143-145. Available from: https://sid.ir/paper/174274/fa

    IEEE: کپی

    شقایق حق جوی جوانمرد، و اطهر امید، “تاثیر آزمون گروهی بر ماندگاری اطلاعات،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 2، no. 4، pp. 143–145، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174274/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button