مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,743
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش به شیوه یادگیری سیار و تاثیر آن بر یادگیری، یادداری و انگیزه پیشرفت

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 33

چکیده

 مقاله حاضر, مطالعه ای است که هدف آن بررسی تاثیر آموزش به شیوه یادگیری سیار بر سه مولفه یادگیری, یادداری و انگیزه پیشرفت و مقایسه آن با روش سنتی است. از نظر روش شناسی, پژوهش حاضر, از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش, کلیه دانشجویان رشته مهندسی آب در درس خاک شناسی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه است که تعداد آنها 74 نفر بود. با استفاده از فرمول کوکران, تعداد 38 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. قبل از اجرا, پیش آزمون یادگیری (محقق ساخته) و انگیزه پیشرفت هرمنس بر روی هر دو گروه در شرایط یکسان به عمل آمد. برای گروه گواه از روش سنتی و برای گروه آزمایش از روش آموزش به شیوه یادگیری سیار, استفاده شد. پس از پایان سه هفته آموزش, پس آزمون یادگیری و انگیزه پیشرفت برای هر دو گروه اجرا شد و پس از گذشت یک ماه, آزمون یادداری از گروه ها به عمل آمد. داده های این پژوهش با استفاده از آزمون t گروه های مستقل, در نرم افزار SPSS تحلیل شد. یافته ها نشان داد که میزان یادگیری و یادداری در میان افراد آموزش دیده با روش یادگیری سیار, بیشتر از روش سنتی است؛ اما, در روش آموزش به شیوه سنتی, انگیزه پیشرفت بیشتر از یادگیری سیار بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیخانی، فرشته، علیخانی، پرستو، و اسلام پناه، مریم. (1394). آموزش به شیوه یادگیری سیار و تاثیر آن بر یادگیری, یادداری و انگیزه پیشرفت. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 5(4 (پیاپی 20))، 19-33. SID. https://sid.ir/paper/175462/fa

    Vancouver: کپی

    علیخانی فرشته، علیخانی پرستو، اسلام پناه مریم. آموزش به شیوه یادگیری سیار و تاثیر آن بر یادگیری, یادداری و انگیزه پیشرفت. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1394؛5(4 (پیاپی 20)):19-33. Available from: https://sid.ir/paper/175462/fa

    IEEE: کپی

    فرشته علیخانی، پرستو علیخانی، و مریم اسلام پناه، “آموزش به شیوه یادگیری سیار و تاثیر آن بر یادگیری, یادداری و انگیزه پیشرفت،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 5، no. 4 (پیاپی 20)، pp. 19–33، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175462/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button